Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-28, 23:58   #139
dellgren
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kicken Visa inlägg
Lite drygt en månad kvar till Eurovision- håller Loreen favoritskapet med Euphoria? Eller blir det någon skräll?

Lite uppsnack skulle vara roligt, eurovision nörd som man är.

Mina favoriter än så länge:

Sverige
Serbien
Rumänien
Cypern
Ryssland
Uppsnack är alltid trevligt även om det är dryga månaden kvar tills det smäller. Men jag är såklart med på diskussion!

Loreen håller fortfarande favoritskapet - både hos bookies och på många platser i Europa. Det känns fortfarande som att det kan gå bra om man vill ha tävlingen till Sverige 2013.

Italien har ju gått bra enligt oddslistorna men jag står fortfarande fast vid att det är en för svår låt för Eurovision.

En kompis till mig tycker även att Tysklands låt är för svår för Eurovision. Där håller jag inte med men även om det är en trolig radiohit så tror jag den står sig lite för blek i finalen (även om det ÄR en bra låt). Dessutom en snygg kille som får rösterna från småflickorna (som visserligen inte alls har samma inflytande i ESC som i MF).

Ska man titta till möjliga utmanare så är det väl i så fall Serbien eller Ryssland. Spanien är lite av en dark horse och populär på ESC-forum men jag tror inte "den stora massan" i Europa kommer att välja den tillräckligt mycket.

Kan möjligen Island skrälla sig upp i listorna?

Och är verkligen Danmarks låt något bra? Jag har lyssnat på den om och om igen men kan inte förstå dess "storhet"...

Get this party started!
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat