Tillbaka efter lördagens fullständiga katastrof, marginaler emot är aldrig skoj. Nåväl, ny vecka och nya förutsättningar. Framförallt hoppas jag att formen i Elite League består. Sen börjar ju även Elitserien som har premiär under morgondagen, kul!
Ogiltigt spel-ID: 957687
Polacken har inlett förtroendeingivande i Pooles laguppsättning och det känns faktiskt föga märkligt om han inte skulle kliva över denna total, men man vet aldrig. Han har, vad jag vet, aldrig kört på Monmore Green tidigare och det kan vara en av orsakerna till att totalen är så pass lågt satt för det är ingen enkel bana att behärska bara sådär. Han möter Woffinden och Fredrik Lindgren i sina två första heat, men tvåa ska han kunna placera sig i dessa två. I sitt tredje heat bör han kunna fixa en heatseger framför näsan på hemmaförarna Klindt och Proctor. Hur som helst så kan jag inte bortse ifrån hans inledning på de brittiska öarna och testar detta.
Ogiltigt spel-ID: 957688
Denna spread är några poäng högre än flera andra bookies har och jag tycker kanske att den bör ligga på +2.5, här får vi en fyrapoängstorsk intäckt också. Ser en tät och tuff match framför mig som sannolikt inte avgörs förrän i matchens slutskede. Det är på Monmore Green som Wolves ska vara solida denna säsong och plocka de poäng som krävs för att inte blandas in i den absoluta bottenstriden, för något topplag är de icke i år. Lägg till på köpet att Poole ska helst inte backas på bortaoval så länge de inte möter något sunkgäng likt Belle Vue mfl. Nä, denna spread är fullt godkänd att lira.