Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-02, 12:51   #6
Semicolon
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travinsider Visa inlägg
Detta är så patetiskt så det inte är klokt. Vem går på sådan här skit???? Varför ska alla rabbla en jävla massa skithistorier...

Fick detta på mailen

Om sanningen ska fram så är jag ganska lat. I skolan ville jag oftast inte göra vad lärarna sa till mig.
Istället drömde jag om att bli rik, jag bestämde att jag skulle ha så mycket pengar att jag i princip
kunde göra vad jag ville. Jag visste att om jag bara kunna komma på rätt system, eller uppfann något bra,
så skulle jag garanterat tjäna pengar och inte behöva gå i skolan bara för att sedan ta något tråkigt
arbete och jobba för någon annan resten av livet.

Jag ifrågasatta det mesta och intresserade mig tidigt för datorer, statistik och programmering - som jag
visste skulle hjälpa mig dit jag ville. När jag blev lite äldre köpte jag vid ett tillfälle 200
trisslotter, jag visste att sannolikheten att vinna storpotten var minimal - men jag tänkte om jag köpte
200 st så skulle i alla fall chansen vara 200 gånger större än normalt. Givetvis vann jag inte mer än
några kronor. Ironiskt som livet är ibland skrapade jag en tid senare fram 3 TV-apparater, efter att i
flera månader inte kunnat se åt en trisslott - men slängde lotten då jag trodde att man var tvungen att
ha samma belopp i dem då.

Jag överlevde, även om man på stadens gator ibland kunde se en skuggfigur med desperat blick som mumlade
något osammanhängande om trisslotter och sopor. Skämt åsido, detta gjorde mig faktiskt bara mera
fokuserad. Jag fortsatte att ifrågasätta all etablerad sanning. Ibland satt jag i dagar för att försöka
knäcka "koden" som skulle ge framgång, och jag prövade avancerade simulationer på datorn för alla
tänkbara olika spelsystem i hopp om att finna något som verkligen fungerade.

Avgörandet kom när en erkänd matematiker chockerande vetenskapsvärlden och bevisade något som jag
intuitivt redan visste - att det som till synes många gånger är en slump inte alls är det. Snart bevisade
ett engelskt universitetsfakultet ett annat faktum - våra tidigare val styr i alla högsta grad framtiden.
Detta låter kanske bara som nonsens, men för mig var det en viktig upptäckt när man efter miljoner
dokumenterade tester kunde få fram en grundläggande formula som faktiskt går att applicera på spelvärlden
också.

Tro det eller ej, men ungefär ett år senare kom Säpo och vände upp och ner på mitt kontor. Vad de
egentligen letade efter vet jag fortfarande inte idag, men kanske trodde dom att det fanns något bland
alla mina anteckningar som var så betydande att det skulle kunna äventyra rikets säkerhet. Jag tvivlar,
allt jag ville vara ju att uppfylla drömmen som vi alla har - att bli ekonomiskt oberoende.

2007 såg utbildningsmaterialet på hemsidan världens ljus, resten är som man säger historia vid det
här laget. Om du också vill uppfylla dina drömmar gå till:

www.fotbollskungen.info
ganska underhållande iofs.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat