Första dagen är över och jag lyckades gå 3-0

Fegade lite och avstod en del spel, då jag kände att jag ville avvakta och samla lite info om lagen!
Imorgon har jag lagt detta:
| 2012-05-05 14:00 | World Cham 3 | Switzerland vs Kazakhstan SWITZERLAND UNDER |
3.5 |
FT |
2 |
2.200 |
Ett väldigt bra spel i mina ögon. Schweiz är starka defensivt och jag hade egentligen tänkt lira under 5 eller under 5,5. Men oddset på under 5 är nere i 1,88 och och under 5,5 finns till 1,68.
Därför känns detta spel mycket mer spelvärt. Jag tror visserligen att Schweiz vinner matchen, men jag tror absolut inte på någon utklassning.
3-1 Schweiz känns ganska troligt. Jag anser att det är större chans att Schweiz går under 3,5 än över. Därav ett fint värde på oddset 2,20
Jag har även lagt detta spel som inte är förrän på söndag.
| 2012-05-06 12:15 | World Cham 3 | Denmark vs Italy UNDER |
U 5 |
FT |
2 |
2.110 |
Tog den tidigt då jag tror den kommer vara nere under 2.00 innan matchstart.
Danmark och Andersen visade mot Tjeckien idag att man är stabila defensivt. Italien var visserligen inte jätteskickliga defensivt mot Tyskland, men Bellisimo gjorde det bra i målet (43 räddningar).
Det ska även tilläggas att Italien drog på sig fem stycken 2-minuters utvisningar, varav tre stycken redan under matchens första 8 minuter. Jag tror inte det kommer vara likadant mot Danmark, som i mina ögon är ett sämre lag än Tyskland. 2-1 Danmark?
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Sitter och funderar på +3 Lettland emot Ryssland imorgon. Baserar mina tankar på följande. De spelade jämt skägg både med ryssarna och tjeckerna i matcherna innan VM.
Visst ryssarna har fått in förstärkningar i truppen men tycker inte att det ska påverka så extremt mkt speciellt inte sedan detta måste vara den match i hela VM som letterna vill vinna allra mest (tänker då på historiska anledningar som den ryska ockupationsmakten i form av Sovjet och att de vill ge igen för "gammal ost").
Har du några tankar om mitt spel och mina funderingar? 
|
Jag tror inte man ska dra allt för stora slutsatser av träningsmatcherna. Iaf inte med toppnationerna som har fått in många NHL-spelare.
Men visst är det så att "blåbärs-nationerna" som Lettland exempelvis är mer ihopspelade än dom andra lagen och det är nog just därför det är fler skrällar tidigt i VM-turneringarna. Därför är spel på de sämre lagen mer värda i inledningen imo.
Jag tror absolut att Ryssarna vinner, men jag är lite kluven på linan. Kommer inte spela hcp på Ryssland iaf. Kommer nog inte spela något alls på den matchen. Eventuellt spelar jag något över/under spel. Ska även erkänna att jag har ganska dålig koll på den lettiska truppen.
+3 på lettland är inget dumt spel, det känns klokare än -3 på Ryssland. Men jag tror det klokaste är att avstå helt