Citat:
Ursprungligen postat av travid
Hmm... Känns som att det kan bli en ganska bipolär omgång, med antingen jackpot på sjuan eller femman... Båda pokalerna känns vid första anblick som gratislopp, men när man tittat både två och tolv gånger på startlistorna kommer de jobbiga idéerna fram och spökar.
Angående första avdelningen med 3 Brad de Veluwe som befogad storfavorit känner jag spontant efter att ha läst vad Ludde sagt att det ändå kan bli ganska hård körning om spets, även fast han dementerar sådan styrning och säger att han vill köra för dödsposition känner vi honom för väl vid det här laget för att köpa sådant resonemang. Det kan bli för mycket prestige inblandat, och han kommer enligt mitt badkar antingen galoppera bort 2 Opitergium inom 300 meter från start, eller köra slut sin häst i dödens och eventuellt sänka Tuomas vilket isåfall skulle ge ett ovanligt öppet lopp med många fina hästar startandes längre ut. 7 Mr Vida känns på tok för bortglömd, 2% just nu, även 4 Edward Ale på skrattretande 4% borde väl kunna vara med och slåss om förstapriset med bra resa i rygg ledare och fin spurt på Åbys open stretch? Av bakspårshästarna som minst sagt skulle gynnas av tidig uppgörelse där fram ligger 11 Panne de Moteur som första bud för min del.
Vad tror ni? Är man helt dum i huvudet om man försöker fälla favoriten? Eller är man ett geni som genomskådar Luddes snack, och äntligen har lärt sej sin allt för dyrköpta Kolgjini-läxa? Ska bli spännande att se hur experterna och speltjänsterna spelar...
|
Beror väl på vad du spelar emot, de 2 senaste veckorna har ju favoriterna radat upp sig och enkla rader m fler kupong har varit receptet men skulle Brad falla så behöver det ju inte vara så svårt i övrigt för att det ska ge bra utdelning. Du kan ju köra utgång på Brad mot t.ex merger blue chip i roxa sisu så sitter du nog säkert!