I första är jag inne på samma spår som du, låsa på 4-7 även om 1,6 och 8 är klart dugliga för uppgiften. Får se vad man har råd med, känns såklart alltid trist att flyga i första loppet men nästan värre att strecka loss för favoritvinst med skalat i övriga 7.
Andra avdelningen håller jag också med i vad du säger, grymt snedstreckat även om Nantucket har vad som krävs. Kung Åkes kanon 4 Big River Supreme är spetsbudet och jag tvivlar att han släpper till Luager bakom 3 Million Dollar Lux om han hinner först. 12 Saston är starkaste pollen, och är han i någorlunda skaplig form rundar han de flesta om felfri och frisk. Varning på bortglömda 10 Paris Texas F.I. som är en "fiiin hest, pra i jobben, stark hest" och klart med i striden om rätt resa. Skapligt täckt med 4,10,11,12 eventuellt också 1,3 om det klaffar i start... Definitivt inget spiklopp i mitt tycke, även om Saston kanske är starkast känns motbuden för höga för att singelstrecka.
Tredje håller 1 Bret Boko som storfavorit just nu, vilket är underbart för här har vi ett ordentligt motbud i 3 Fleur Teemer. Fyraårigt sto som rår på hingsten med innerspår, Åke vs Stig-Erik i starten och låset är givet. Eventuellt någon av tilläggshästarna plockas med som C-häst, hyfsat upplagt för skräll om man ser till strecken men ganska usla hästar startande 20 bakom så just nu lutar det åt bälte och hängslen med 1,3-lås.
Avdelning fyra då, storfavoriten som väntat 1 Motivated Hanover och man kanske gör bäst i att göra det enkelt och spika. Det är en häst som bara vinner mot sådant här motstånd, men kommer ändå vara orolig för 3, 4 och 10 ifall det blir så.
Och avdelning fem. Tycker hypen kring 3 Pojke Kronos är väldigt överdriven och ger en lättfälld favorit i vad som trots allt endast är ett treåringslopp... Verkar vara grymt många som glömmer det faktum att dessa hästar bara gått ett eller två, som mest tre lopp, endast är tre år gamla och att det står 100% i vinstkolumnen inte egentligen säger något alls. Jag kommer definitivt hela det loppet med undantag från 5,8,9,10 då kusk spelar större roll här än i något annat lopp denna vecka.
Sjätte, sjunde och åttonde återstår att lösa, vill inte blåsa för mycket pengar på vad som antingen blir en omöjlig omgång där <10%-arna radar upp sej eller favoritutdelning under 2000 spänn som vanligt på onsdagarna...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|