Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-20, 05:47   #148
dellgren
Super Moderator

dellgrens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kicken Visa inlägg
Estland tror jag dock inte kommer gå så bra som de sa i inför programmen, känns inte som om den kommer nå ut till den stora massan, främst i Balkan. Tveksamt om den går vidare från semifinalen faktiskt..

Sen tror jag inte mycket på Spanien, Grekland och Cypern, kanske topp 10 men inte mer.. Grekland lät fruktansvärt på repetitionerna och Cypern är överskattade tycker jag.

Favoriterna som jag ser det efter att ha hört repetitionerna är Sverige, Island, Rumänien, Serbien, Turkiet, Ryssland och Italien(trots att vi inte har hört henne live än)

PS: Finland??!
Du tjyvar ju och lyssnar på genrepen Sandy höll inte med dig om Cypern och jag håller inte med dig om Estland. Du har det inte lätt du...
Estland tror jag kan vara en av årets dark horses och kan skrälla sig en bit upp i resultatlistorna. Håller med inför ESC-panelen som satte den som årets bästa ballad. Och någon ballad brukar det gå bra för...

Finland? Mja. Väldigt svårplacerad. Kan locka till sig röster bland folk som tycker att låtarna ska sjungas på originalspråk (och det finns MÅNGA ute i Europa som tycker det). Men jag tror att Island blir nummer två i Norden (där är det dock synd att dom väljer att sjunga på engelska...)

Citat:
Ursprungligen postat av Sandy Visa inlägg
Håller inte med om Cypern. Trallvänlig låt som sätter sig på hjärnan och jag har hört många säga samma sak. Läser man ute på forumen i övriga Europa så är den med bland folks favoriter tillsammans med bla Sverige och Rumänien som du nämner.

Jag anser att Cypern bör klara topp 10 och jag högg 4.07 @ Betfair
4.07 på Cypern Top10 är taget alla dagar i veckan! Bra jobbat! Kommer bli en intressant kamp mellan Cypern och Rumänien om vilken som blir sommarplågan från ESC...

Citat:
Ursprungligen postat av kicken Visa inlägg
Ivi sjöng verkligen inte bra på repetitionerna och numret känns lite för svagt, kanske topp 10 men tveksamt tycker jag..
Att sjunga dåligt live har inte alltid med tävlingen att göra, tyvärr. Ell & Nikki förra året Nina från Italien har jag hört live många gånger (Sanremo) och hon har en otroligt stark röst men jag ska tjata för sista gången - för svår låt.

Ingen mer som tror på ett Österrike till final?
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat