Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-20, 08:20   #1
doob

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Elitloppshelgen V4 (Fredag)

Så närmar det sig och vi börjar där helgen öppnar - fredagens V4:a!
Här kommer mina tidiga tankar!

V4 Fredag - 375 rader

1) 9 - 5 - 3 - 11 - 12

Jag tippar 9 Klio Face etta! Ganska bra läge där hästen direkt ligger i andraspår. Får nu åter Erik Adielsson i sulkyn och hästen trivs oerhört bra med Erik! Dom senaste vinsterna har varit med just honom vid tömmarna! 5 Elaine är dock ett formkort som kan bli svårtuggad från spets! 3 Photo Princess har toppform och står verkligen på tur. Är alltid tung i spurten och var heroisk på Vaggeryd sist! Pass upp! 11 Longisland Icetea och 12 Celica Palema kan mycket väl vara en smaskig tvilling och dyka upp på fotot om överpace!

2) 2 - 6 - 4 - 8 - 1

2 Magnificent Match visade redan som treåring att den duger väldigt bra! Verkar ha utvecklats under vintern för som fyraåring har den levererat toppfina spurter i ganska tuffa gäng i årets samtliga tre starter utan att få vinna. Har haft tur med spårlottningen och det här är ett vinstbud! Mogen sänka rejält på Solvallas snabba bana! 6 Rebus har toppform och är hård och tuff att stå emot sista 700! Klar andrahäst! 4 Benno Kievitshof staplar segrar och kan vara den som sitter i spets! Bör tas på största allvar! Förmodligen redo att sänka rejält även den här! 8 Canal Skater är Åkes val i loppet trots åttonde! Streckas! 1 Västerbo Mixedlove har form och läge och streckas på det! En lite sämre häst som smyger på innerspår är värd att bevaka om formen finns där! Lär inte bli så påpassad!

3) 5

5 Indesign har tagit 10 segrar på sitt livs 13 starter. Det här är ingen bluff vilket inte minst den senaste insatsen skvallrar om. Står oerhört billigt inne i loppet med sina 110.000 intjänat och Kontio upp! Har aldrig provat tre varv men då den är anmäld så räknar jag med att det står pall. SPIK!

4) ALLA

Sverigeloppets final med sina olika tillägg är en oerhört svår nöt att knäcka. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro om det här loppet vid en första anblick då såklart dom bästa hästarna står med tillägg. Samtidigt är hästarna på främre volten smart matchade och merparten av dom har idel segrar i raden. Jag tror att vinnaren står start då det är svårt att plocka tillägg och ska jag förorda någon så är det 4 Bowie Boko med Björn Goop som jag vet kan mycket och stallet håller högt! Men men.... jag hoppas vara med och köper loppet i hopp om skräll!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1), oHYRA (+5)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat