Tre för kvällens två matcher. Räknar med stora siffror för hemmalagen.
Ogiltigt spel-ID: 1012534
Gästerna fortsatt utan Woffinden vilket innebär R/R för honom och det försvagar Wolves något oerhört. Inte en chans att de får ut lika många poäng via R/R som de skulle fått av att ha honom fit for fight. Den enda jag egentligen kan se i Wolves som ska ta dubbla poäng ikväll? Fredrik Lindgren. Det räcker inte långt mot King's Lynn som inte kört speciellt mycket men säkerligen vill göra bra ifrån sig hemma på Norfolk Arena inför hemmafansen efter allt jävla regnande. Uppemot 20 poäng upp för King's Lynn ikväll annars blir jag väldigt besviken.
Ogiltigt spel-ID: 1012526
Likadant här egentligen. Gästande Peterborough har rätt stora bekymmer inför kvällen iochmed att de tvingas till R/R för Jepsen Jensen som drabbats av virus och sen gästar Doyle för Allen som fortfarande inte är fit att köra. Detta är inga goda nyheter när man ska köra borta mot ligans i särklass bästa lag Poole och de bör ha lekstuga i princip hela matchen. Ladbrokes hade lite lägre spread här och flera andra bookies ligger något högre än Lads ordinarie-spread, vilket gör att jag tar denna till 2.30 istället vilket är mycket bra. Räknar med ungefär samma siffror som i King's Lynn, uppemot 20 pinnar upp för Poole.
Ogiltigt spel-ID: 1012519
Håller med eddieh FULLSTÄNDIGT på denna. Sundström visade fortsatt fin form under gårdagen när han körde med Piraterna på Gubbängen när de körde över Hammarby. Dessutom vill jag tillägga följande, enligt Ladbrokes regler:
Tactical rider (dubbla poäng i ett heat) räknas med i H2H-ställningen!
Vad gör då detta? Jo, jag är rätt säker på att ett av Sundströms ordinarie heat slutar med att han får köra tactical ride och det är väldigt positivt.
Kling på ordinarie? Nä, herregud. Det är absolut ingen bra komb. I sin karriär i Elite League-sammanhang när han kört som ordinarie är hans rekord 8 poäng och det har inträffat en gång, annars har han kört in som max 6 poäng som ordinarie och det är på totalt 21 EL-matcher. Hans poängsnitt som ordinarie i EL är: 3.63ppg. Hur bra är det? Not so good och det räcker inte till på långa vägar!
Detta är ett grymt bra spel och finns inget annat än att trycka in keramiken och skrika:
MAXINSATS!!!!