| 2012-05-26 19:00 | SGP | TH.Jonasson vs H.Andersen |
. |
FT |
4 |
1.700 |
Jonasson är i stöten, verkar ha sett fram emot den här tävlingen länge. Vet att han måste prestera på topp när han nu får köra som wild-card. Hade jag varit den som delade ut frikort till GP-serien så hade jag valt Jonasson före både Lindbäck och Lindgren. Så pass bra är han, end of story. (Ok, smålänningen kommer aldrig bli civilingenjör eller raketforskare efter karriären, men det är en jävel på att åka speedway.) THJ SKA placera sig före Tösa-Hans Andersen i den här tävlingen, det är bara skada emot som jag ser det. Dansken är en riktig cocksucker, om man ska utrycka sig lite plumpt. (Och det gör man lätt när man som jag nu betar av Sopranos-boxen)
| 2012-05-26 19:00 | SGP | J. Hampel vs T.Gollob |
. |
FT |
3 |
1.900 |
Hampel svek mig senast i Prag, hade väldiga problem att få fart på sin maskin. Var så uppenbart eftersom han tom blev frånåkt på rakorna. Senaste veckan har det gått bättre och jag hoppas att han och trimmaren Janne Andersson har kommit underfund med problemen. Gollob är inte längre så bra som tabellläget visar. Är snart nere på reservplats i Bajen, och som grädde på moset åkte han på en riktig smäll i tisdags när han låg avtuppad en stund. Knappast något positivt för en förare i hans ålder, och jag tror att fallet neråt i VM-tabellen börjar nu.
Kommer nog mer spel under morgondagen från min sida.
En liten teaser från Ullevi 2009 när den smutsige dansken Nicki Pedersen fick ett av sina beryktade damp-anfall. Han bröt två fingar i depån när han slog sönder en tv-skärm. Fin kille det där...
http://www.youtube.com/watch?v=ov0Ly...34792822095D85