Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-29, 22:45   #263
Overkill

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

2012-10-15 Poole = Elite League-champions - (Elite League)

Datum: 2012-10-15
Tid: 20:30
Sport: Speedway
Land: England
Liga: Elite League
Spel: Poole = Elite League-champions

Insats: 5.00
Odds: 2.100
Bolag: Stanjames

Motivering:
Lite mindre än halvvägs igenom grundserien av Elite League och som vanligt ståtar Poole i toppen. De har vunnit samtliga sina sju inledande matcher och det känns till 90% klart att de fixar playoff-platsen. Ska otroligt mycket till för att de ska missa den och vinner de grundserien (som också är deras mål) så får de välja mellan 2:a, 3:e och 4:e-placerade lagen vilka de vill möta i ett dubbelmöte som körs hemma/borta i playoff-semifinalen.

Alltså, det går inte sluta att hylla Poole. Alla gör det mer eller mindre, de har byggt ett så solitt lag så att det är helt sjukt egentligen. Alla förare i laget kör för varann och det föder framgång flera gånger om.

Stöttepelarna i laget är givetvis de två aussieförarna Chris Holder & Darcy Ward. Tillsammans är de ett äckligt vapen och nästintill omöjliga att rubba, framförallt hemma runt Wimborne Road (det är bara Linus Sundström som klarar av det!)

Hur som helst? Vilka ska rå på detta monsterbygge framåt hösten så att de inte som regerande EL-mästare försvarar titeln för andra gången (och de är faktiskt det enda laget som lyckats med den bedriften!). Kort sagt, det känns inte som att något lag alls kan rubba de. Närmaste utmanarna IMO är Swindon och Lakeside, men inte ens de är så nära att det ska gå.

Tänkte preseason att jag skulle ta Poole, men jag ville se lite vad de gick för innan jag tryckte in keramiken. Och dra på trissor vilka svar jag fått från laget, jag är helt lyrisk med det jag sett de prestera så här långt i år och det lär bara fortsätta.

När det väl vankas playoff, så kommer de ha ett monstruöst övertag i både semifinal och final. För Poole är ett sådant lag som aldrig blir överkörda på bortabana, utan de ser alltid till att det är ett överkomligt läge inför hemmareturen om de börjar borta att de med enkelhet kan vända det och är det tvärtom att de börjar hemma? Ja, då kör de gasen i botten och avgör redan i första mötet så att motståndarna inte har möjlighet att komma ifatt i hemmareturen.

Nu kanske det börjar bli lite löjligt vad jag hyllar Poole och deras management? Men IMO kan man faktiskt inte göra något annat.

Nu blev detta väldigt långdraget och jag ska avsluta kortfattat. Poole kommer stå som mästare av Elite League 2012 när säsongen summeras.

Senast redigerad av Overkill den 2012-05-29 klockan 22:46.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat