Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2
Nja, den jämförelsen kanske haltar lite eftersom dom är ett globalt spelbolag, vad jag menar är varför ett svenskt, statligt reglerat spelbolag ska ge sig ut på den internationella marknaden när man själv agerar i alla sammanhang för att inga utländska spelbolag ska släppas in på den svenska marknaden. Det gör att det blir nån konstig dubbelmoral i hela agerandet. Om man sen slutade med dessa hysteriska jackpotar så skulle det inte bli lika intressant att göra "spelstötar" från internationella spelsyndikat heller.
|
Dubbelmoral?
Utländskt spelbolag med spel i svenska lopp = ingen skatt till staten och inga pengar till sporten
Utländska spel via ATG = mer skatt till staten och mer pengar till sporten
Dom gånger det blir favoritomgångar och låga utdelningar och spelsyndikaten trycker in sin deg så tjänar förmodligen alla dom som har sjuan den gången på det.
Personligen så tycker jag att det är fantastiskt att det kommer in miljoner från andra länder i spel som jag själv lirar då jag vill ju ha så stor pott att kriga om som möjligt. Givetvis förutsätter jag att det går rätt till när spelen registreras men det har säkerligen ATG koll på.
Ha de´
/AA
(Delägare i ett spelsyndikat baserat i Sverige)