Min spik i omgången:
Spetsstriden: Mitt scenario här är att vesselsnabba 3 First Lane piper till spets här och väl där väntar Torbjörn Jansson bara in favoriten
4 Golden Boy som är rena drömryggen för honom. Åke i sin tur behöver bara fokusera på att hålla snabba 6 Nimbus Huxtable utvändigt om sig och det bör han oxå klara. Så vi har alltså 5 Golden Boy i spets efter ett halvvarv med 3:an i rygg och 6:an utvändigt.
Analys: Ibland är trav enkelt. Enligt ovanstående spetsupplägg så ska detta vara en snitslad Eriksgata till vinnarcirkeln för Åkes urfina
4 Golden Boy. Jag har svårt att se honom lägga dettacfrån tidigt spetsläge och med en hjälpreda i loppet i 7 Global Manhattan som kan vara i vägen för Luddes 12 Ouch så är spiken given för mig. Golden Boy var mycket bra redan i regi Rauno Pöllänen men han har utvecklats vidare hos Åke och tycks ny ha tagit ytterligare ett steg. Såg superfin ut senast i comebacken.
Den som vill fälla honom ska nog främst tänka på stallkamraten 7 Global Manhattan som har gynnats mycket av att man plockat av framskorna på slutet. Stark häst som tål att göra lite själv i loppen och kusken har vunnit V75 tidigare med hästen. Skulle Daniel Olsson hinna förbi från start med 6 Nimbus Huxtable så kan han vara värd en skrällmarkering. Nu tror ju inte jag att han kommer förbi men trav är trav. 11 Paris Texs F.I är värd en rad då han öll rätt bra i Harpers i lördags. Lika bra att han har bakspår då han ändå inte kan öppna och bara är stark. Om jag hade gaddat hade denna varit ett streck.
12 Ouch kommer säkert Ludde försöka köra offensivt med men jag tror han springer på övermakten här och han bör få svårt mot Svanens båda hästar. 10 Wiss Rambo var oväntat bra senast och lite av den segern ska nog tillskrivas Björn oxå då han fick en väldig fart på hästen tror mindre på ekipaget här dock från trist läge. 2 Natural Wonder har inte imponerat på ett tag och nu ska man testa hästen i monte istället. Så brukar man göra när de inte riktigt duger i sulkyloppen och jag står över på den spekulationen samt att Pers stallform alltjämt är tveksam.
Min Rank: A:4 B:7,6,11 C:12,10,2 D:1,5,8,3,9
Ovanstående är ett utdrag från
www.gratistravtips.se.