V4 Bergsåker 5/6
Tänkte skriva ner mina tankar till tre första avd. Sista har jag inte löst än...
Fyll gärna på med era tips.
V4-1:
A: 4-6-10
B: resten
Någon utav 4-6-10 ska väl gå felfritt och har då bra chans att avgå med segern. Men såna här lopp brukar jag försöka fylla så gott det går och behöver inte vara fel att fläska vidare. Ingen kallblodsexpert direkt men nog ser A-trion starkast ut på pappret? 3-7 verkar ha fart i kroppen som räcker för att utmana men vill dom ens vinna? Tre streck eller gardera rejält (alla) gäller för mig.
V4-2:
A: 5-3-2-4
B: resten
5 usel senast efter fem raka vinster på imponerande sätt. Måste varit sjuk då och om ok igen så bra chans. 3 fin fart om rätt humör. Måste med. 2 Var jättebra flera starter i rad men i två senaste har den sett helt formlös ut. Om samma geist som innan tycker jag tom att den har toppchans i detta gäng. Startsnabb och sen kan man välja om man vill köra i spets eller inte (om inte 1 häxar från start). Men med tanke på två senaste starterna blir den bara tredjerankad. 4 får sista strecket lite motvilligt. Väl mycket streckad kanske men kan öppna bra och var lite förbättrad senast trots förlust då den blev överfallen i ledningen under loppet. Övriga hästar är jämnbördiga snudd på och det blir alla vid fler än fyra streck för mig. 1 är det givna femtestrecket annars men förutom vinsten för fem starter sedan har den inte varit bra. Och även om man ska ladda för spets idag och man tror på chans därifrån har jag ingen feeling för den. Tror den misslyckas med både spets och vinst. En av resten för mig trots fina utgångsläget.
V4-3:
2-3-10-5
Heltäckt med fyra kusar var det här. Troligast är väl att 2-3 strider om både spets till en början (fördel 3 i spetsstriden tyvärr) och segern till slut. Men en häst har blivit helt bortglömd här och det är 10 som med minsta klaff absolut kan utmana om segern. Streckad på 6 % nu och med tre strykningar och rygg på 3 från start borde det bli en fin resa. Får 2 eller 3 inte bluffa bort loppet kan det bli kul. Omgångens roligaste skräll! Men precis när jag skrivit klart detta ser jag att den är anmäld med skor i nuläget. Då är den inte så tidig dessvärre. Barfota bak eller runt om är den jätterolig annars blir det sista strecket bara och jättelite feeling. Trist värre. Sista strecket får 5 som har fin fart men är väldigt knepig och gillar att galoppera väl ofta. Heltäckt med fyra som sagt!
V4-4 får vi se vad vi kan hitta snart...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|