Hej,
Jag har min personliga teori ganska klar ang Sydafrikaspelet elitloppshelgen.
Tvärtemot statistik-Jens är jag övertygad om att "spelarens" travkunskaper är ganska begränsade.
Personen (troligtvis personerna) bakom vinnande kontot har enormt kapital, här snackar vi inte höga 5-siffriga belopp utan snarare höga 6-siffriga i insatsstorlek.
Omgången som sådan passade dem extremt bra. Spik Braås Palema. A-häst Mr Picolit, sen vinner 2st sistastreckade varav stoet som vann stoeliten var megasvår för svenska storspelare. Hur ofta vinner 2st sistarankade samma omgång som betaltjänsterna rankat sist? Spelade sydafrikanerna ingen roll då man utser en spik, tar alla i 6 lopp och kravar 1 A-häst. Men denna systemkonstruktion krävs endast strecklistan som underlag, barfotainformation eller värmningar är fullständigt irrelevant.
Dock tycker jag det är stort jycklande att inte ATG fattar att dessa vinster skadar deras trovärdighet. Upp med all info på bordet. Finns ingen som helst anledning att "skydda" dessa spelare som spelar från andra kontinenter. Det man bör uppvisa är total omsättning från Sydafrika varje omgång OCH vinnande systemets struktur, hur stor var filen??? Först då kan svenska småspelare få en aha-upplevelse att det finns personer som lämnar in system som är så ofantligt stora.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: bokis29 (+5), mijo14 (+11)
|