Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-10, 13:48   #140
patriknil90

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 510

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spanien - Italien
Spanien hörnor -3, 2.0 i odds på Bet365

Hittar ett spännande hörnspel i dagens nagelbitare. Italien: trebackslinje? Nej, inte riktigt i denna match... Jag tror att Prandellis taktik kommer vara att släppa mittfältet helt, parkera bussen och satsa på kontringar. Ingen vettig människa skulle köra med Maggio och Balzaretti i höga utgångspositioner för att hjälpa mittfältet att vinna boll, det är helt enkelt att slösa energi mot ett Spanien som alltid, oavsett motstånd, etablerar spel högt upp på motståndarnas planhalva. Jag förväntar mig att det kommer se ut som det brukar när Spanien spelar. De kommer etablera spel högt upp på motståndarnas planhalva där de möts av ett hårt kämpande försvar som ska försöka förhindra spanjorerna att få öppna passningsvägar framför mål.

Spanien mötte Kina i sitt Em-genrep. De vann hörnorna med 15-5.
Här är lite andra siffror på Spaniens hörnor som jag hittar på Soccerway:
7-4 Sydkorea, träningsmatch, neutral plan
9-5 Skottland hemma i kvalet
6-1 Tjeckien borta i kvalet
12-2 Liechtenstein hemma i kvalet

Tyvärr finns det inte så mycket siffror att hitta på landslagens hörnor. Detta är det enda jag hittar på Spaniens matcher ett år bakåt i tiden. Spelet baseras alltså mest på hur jag tror att matchbilden kommer se ut. Italien kommer med stor sannolikhet täta till i mitten och då kommer det ge utrymme för Spaniens yttrar att utmana. Jag tycker att ett odds på 2.0 är absolut spelbart och riskerar 3 units på en skala 1-5.

Game on!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yertle (+1), hardballs (+1)
patriknil90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat