Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-27, 09:59   #3
Geezer
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Är själv Boforsare, så kan vara hjärtat som pratar, men tror inte Almtuna vinner denna. Matchen slutar nog etta eller kryss.

Visserligen har Bofors problem med hemmaspelet just nu, men de tre raka segrar man tagit stärker verkligen laget. Andramålvakten Andro Michel har kommit in och storspelat i dessa. Ser man på de tre matcherna har han en räddningsprocent på 96,9%.

Visst, det finns en liten liten risk att Bofors skulle vara lite mätta och inte spela för livet i denna match. Men samtidigt är Almtuna en trolig motståndare i ett play-off som drar igång om en och en halv vecka. Man sätter sig gärna i respekt där!

Tittar vi på tidigare möten så har det varit jämna historier.
Första mötet i Uppsala slutade 3-2 till Almtuna, efter att de dominerat de två första perioderna.
Andra mötet spelades i Karlskoga och där vann Bofors efter att fullständigt manövrerat ut Almtuna med ett perfekt styrspel och bra tyngd i anfallsspelet. Almtuna kom knappt till en målchans under hela matchen och Bofors vann med 2-0.
Tredje och senaste mötet gick även det i Uppsala och slutade 3-2 till Almtuna. Bofors vann skotten i denna match och spelade långa stunder ut Almtuna. Avgörandet föll på att Almtuna endast tog en enda tvåminutare under hela matchen, medans Bofors drog på sig fyra. Och Almtuna gjorde samtliga sina tre mål i PP.
Faktum är att Almtuna under tre matcher endast lyckats göra två mål på Bofors i spel fem mot fem, och på slutet har Bofors äntligen fått ordning på sitt boxplay-spel. Procenten där ligger nu över 90% under senaste åtta matcherna. Att jämnföra med tidigare under säsongen, då man låg på 75% i den delen. Så jag tror Almtuna kan få det riktigt svårt att göra mer än två mål ikväll.

Almtuna är ett lag som vanligtvis passar Bofors väldigt bra på hemmaplan, så vore det inte för att Bofors haft lite problem med hemmaspelet på slutet och att jag sällan spelar på Boforsmatcher så hade jag lagt mina units på Bofors DnB @ 2.32 och U5.5 @ 1.926.
__________________
"Show me more, you'll play more. I didn't see Gretzky sit on the bench."
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat