Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-11, 12:22   #6
Cordale
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 19
Sharp$: 283
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BigBoy Visa inlägg
Fick ett reklammail från Rebelbetting om Yobetit. Ikväll ska de ha ett informationsmöte på ett hotell i Älvsjö/Stockholm.

Jag orkar inte åka dit, det är ju för tusan fotboll ikväll!

För övrigt tycker jag att allt verkar jäääävligt skumt med detta.
Mitt råd är - STAY AWAY!
Nu har jag ingen koll på vad Yobetit är för något men det verkar ju ha något med Rebelbetting att göra och att det letar reda på odds-arbitrage.

En bekant till mig känner en av grundarna till Rebelbetting och vi var förbi på deras kontor för något år sedan och fick en grundläggande genomgång av deras system och hur tanken är. Deras program letar rätt på arbitrage genom att scanna av ett antal bettingsiter och ger förslag på insatser.

Det som gjorde att jag blev tveksam var att det var lite för stora risker att ett spel makulerades hos någon bettingsite vilket gjorde att man kunde stå med en öppen sida. Eller att man lyckades spela hos en men inte fick igenom det hos den andra och då också stod med en öppen sida.

I o m att man tjänar några få procent på varje spel tar det länge att ta igen ett misslyckat spel. Sen tycker jag dom har en rätt tuff prissättning. Men måste omsätta en hel del för att det ska vara värt €129/mån.

Kan Yobetit vara någon form av "mäklare" som automatiserar spelandet hos flera bookies och utvecklat av teamet bakom Rebelbetting? Jag hittar inte mycket information om tjänsten mer än Youtube-filmen.
Cordale är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat