Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-17, 13:33   #253
Strateg

Strategs avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 584
Standard

Gårdagen var grymt tung.. Samtidigt var vi nog många som fick ett kvitto på att fotboll inte alltid är logisk och rättvis. Vem trodde t.ex. inte att Polen skulle ta ledningen på alla de chanser de hade den första halvtimmen igår?

Nya tag idag och vi vänder blickarna mot Grupp B.

Jag har spelat Holland DNB (finns i skrivande stund till odds runt 1.90) då jag förväntar mig ett offensivt och "inget-att-förlora"-spelande Holland mot ett Portugal som vet om att de kan kryssa eller förlora med ett mål och ändå gå vidare. Detta om Tyskland vinner såklart, men det tror jag att de gör. Den mentala inställningen som jag förväntar mig att Portugal har ikväll (att man har råd att förlora) är sällan bra då laget vid ett eventuellt Hollandsmål måste börja spela en annan fotboll.

Varför jag väljer att spela med DNB-försäkring är p.g.a. att vid ett 0-1-läge i slutet av matchen samtidigt som Tyskland leder lär innebära full fart framåt för Holland, vilket sannolikt lär skapa chanser för ett Portugal som ju har spelare för att skapa bra kontringar och därmed chanser för kvittering. Portugal lär ju vara nöjda med kryss och kommer sannolikt att ligga defensivt så länge de har ett oavgjort resultat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
forbannat (+3)
Strateg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat