Märks att strecken inte har satt sig ännu, tror det måste vara mycket förändringar annars är antingen jag eller spelarkollektivet ordentligt ute och cyklar.
Baht Launcher hade de flesta onsdagar varit en utmärkt spik men på Vaggeryd med Åke i fältet så kommer han inte få bluffa bort loppet som han garanterat fått på Solvalla. Tror Åke kommer syna favoriten ordentligt och mitt drag i loppet är Blue Rock. Många hästar som kommer lägga sig på innerspår direkt och med ett så litet fält så kommer Lennartsson hitta ner i en vettig position direkt. Hästen har lekt i silver under våren och hade varit betydligt längre fram i finalen senast med ett vettigt spår. Avslutade sylvasst då och om han inte åkt på något av Lennartssons stallskit så kommer han garanterat vara långt fram. Avalon Spider är annars en liten favorit som kan allt ibland, men kombinationen årsdebut och att han kommer bli över från start gör att jag mest troligt väljer bort honom.
All American Candy känns som en skämtfavorit. Vinner den så ger jag alla mina sharps till den som är först ut att håna mig. Kommer antagligen komma till ledningen initialt men blir överraskad och glad ifall Åke väljer att köra där. Om han ska ha någon chans att vinna så är det från ryggledaren och perfekt lucka. Har återupprepade gånger vikt ner sig utan tryck mot betydligt enklare motstånd än imorgon. Thrillseeker är mitt drag. Följer ryggen på Åke och sen vinner den oavsett position. Får jag över 10 ggr?
Återkommer imorgon efter mer pluggeri
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|