Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-23, 13:55   #22
boored
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Nej det tror jag inte. Vad jag har läst (ej testat själv) så ökar måltakten när matchens första mål görs. Som du säger, sannolikheten för 0-0 och 1-1 ökar för då tar lagen färre risker än om något av lagen leder (lite beroende på förutsättningarna naturligtvis).
Så är det, men de ser jag inte ha nån betydelse förutom vid live-spel.
Pregame-spel är det bara förväntade sannolikheter när första målet kommer(om du inte har kristallkula). Det som har betydelse är slutresultatet inte hur man tog sig dit.

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Det jag då funderat på är om totalen i fotboll är en funktion av, bland andra parametrar, när i matchen det första målet förväntas göras (on average). Ju tidigare första målet förväntas göras, ju högre måltakt, allt annat lika.
Är de inte beroende av varandra: Ju mer mål förväntas göras desto tidigare kommer första i snitt också?
Sånt försöker man få Live-räknaren att beakta när de väl kommit ett mål, eller hänt nåt annat i match minut xx för resterande delen av matchen. Startvärden stämmer ju inte mer med den infon man har när matchbilden ändras efter timern startas.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2012-06-23 klockan 14:08.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat