Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-25, 09:22   #1
Alanya

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 12246
Standard

V4 Solvalla 25/6

Gomorron på er där hemma i Sommar-Sverige

V4 Valla idag och jag lägger ut mina första tankar och uppdaterar sedan allt eftersom.

V4-1: 10 Julle lär bli lunchens största favorit och egentligen inga fel i det då han övertygat vid två raka segrar på enkelt vis! Dock är känslan att sällskapen varit betydligt enklare än idag och jag tänker då främst på 11 Standout! Han var bara dålig näst senast men senast på Valla var det ett helt annat tryck i hästen! Han galopperade då under press dryga 500 kvar men reparerade bra till andrapriset. För tre starter sedan visade han dryga 13 sista varvet efter en tidig galopp så helt klart finns det kapacitet i den här! Melander har "hyfsad" form på stallet också för den delen...

V4-2: Daniel Redén blir favorit med sin 7 Quangaroo Zet som vann på nytt banrekord i Gävle senast, Kan förstås vinna igen men jag tror inte på nån ledning nu! 4 Digital Darling är tidig och på skrällfronten vill jag lyfta fram 1 Magnificent Match och kanske främst 8 Streetwise! Streetwise var faktiskt spelad till totofavorit mot Quangaroo Zet på Gävle... Men han tappade då ALLT på en startgalopp! Upphämtningen var dock av det svettigare slaget! 12,9/1.900 m inger respekt och i skrivande stund 7% på strecken kan bara klassas som ETT FYND!!

V4-3: 5 Peak State Kronos blir nog en av flera hårt betrodda här, Tvåa bakom en kanon i debuten, men behandlad och struken efter det så inget att "gå på" för min del. 4 Idi var bra som målfotoslagen tvåa i debuten och ännu bättre vid segern senast! Jag gillar uppsynen av den här då jag tycker det är ett riktigt fin modell och bra chans om lika fin som senast! Bakom denne, främst 1 och 3 som sticker ut....

V4-4: Ett ojämnt lopp där Redéns favorit känns lite svårbedömd. Fin i kvalet iofs, men känns ändå som att jag vill se hästen i ett lopp först... 3 Buba Boko var 50 meter bättre efter att man kört med helstängt för första gången då det blev en enkel seger efter 13,8/ sista 1.000:-

Ser nu fram mot att få diskutera detta med Copiad o er andra. Ha en bra vecka därhemma i Svedala och god tur med spelet!

/A
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat