Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-25, 11:23   #3
copiad

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1373
Standard

Hej alla travvänner! Regnar katter och hundar i Stockholm idag och banan kan bli ett enda stort SKÄMT. Mycket svårbedömt med balans och hur hästarna kommer trivas. Lämnar inga direkta tips därför men bjuder på lite tankegångar kring omgången. Om inte analyserna stämmer är det bara till att skylla på banan .

V4-1:
10-11

Två kanoner möts här. Båda har visat hög kapacitet. 10 Julle vunnit plättlätt med krafter kvar och kan vara hur bra som helst. 11 Standout har visat enorm fart vid upphämtningar efter galopp. Borde sitta hyfsat tryggt med båda dessa. Vill man strecka vidare är det vidöppet.

V4-2:
ALLA mer eller mindre

Ett svårt lopp att räkna på med en del spetssugna hästar. Skulle 4 Digital Darling hitta till spetsen smärtfritt är det hästen att slå. Trivs där. Får se hur Mats tänker med 2 dock. Sen vill väl Reden framåt och kolla läget med 7 Quangaroo Zet direkt? Här håller jag med Alanya att loppets drag tveklöst är 8 Streetwise. Håller det som bästa hästen och utan strul från knepigt startspår har den hyfsad chans att vinna loppet. Till 10 % är det helt klart ett fynd! Men håller även med Klanke att 4 kan vara en bra spetsvinnare. Beror på hur loppet blir kört som sagt. Givet att försöka fälla storfavoriten här då det vankas svar invändigt och tiden senast ska man inte stirra sig blind på då alla gick "glädjetider" den dagen på Gävle. Jag kommer strecka på med alla här om jag får råd men ev testar jag utgång på 4-8 beroende på hur känslan är strax före inlämning. Många bra hästar i detta lopp.

V4-3:
4-3-5-9-1-10-8 + resten typ

Tror mest på 4 Idi som visat att den tål att göra jobbet själv. Verkar vara en fin häst. Även 3 Staro Freddy ser fin ut och blir bättre och bättre för varje start. 5 Peak State Kronos tror man kommer vara bättre nu än i debuten då den ändå får godkänt. Vågar jag inte plocka bort. Loppets bedövare är 9 Big Ben som inte känns så mycket sämre än tidigare nämnda trio. I debuten spurtade den jättefinfint som trea, i samma lopp som 5 debuterade i med en andraplats, med full fart över mål. Sen satt den fast som åtta. Och nu senast hängde den med helt ok bakom två kanoner. Läste i en intervju att banan troligen inte passar denna häst och det var ju trist. Men till 2 % tänker jag inte lyssna allt för mycket på det . 1 tycker jag måste visa mer för att tas med som ganska mycket betrodd. 11 är en annan rysare att varna för till 1 %. Har en ganska vass spurt. Ser ingen häst som är chanslös här. Kan löna sig att gardera på. Men 3-4-5 är givna.

1-8-10 HÖGINTRESSANTA efter skoryck!!!!

V4-4:
2-3-15-1

2 Only in its class vinner förmodligen felfri. Men håller med föregående skribenter att det är trist att spika en häst man inte sett. Kapaciteten är förmodligen överlägsen men man varnar för galopp från start och då hästen blir stor favorit garderar jag. 1-3 givna i detta lopp. Men draget är väl ändå 15 Trans Atlantic som Klanke redan varnat för. Trots att den står med bakspår på tillägg står den bra inne i loppet. "Alla" har jagat denna kuse på V75 utan framgång men nu när det vankas V4 och enklare motstånd är den helt plötsligt bortglömd. Är ju bara stark så att banan lär bli krävande idag lär bara vara ett plus (om nu inte banan blir hård bara?). Till 8 % helt givet garderingsbud. Kan ha missat någon häst i sista men dessa fyra känns givna.

Lycka till alla och hoppas man väljer rätt hästar idag. Kan bli lite "Lotto" över omgången pga banan.

Senast redigerad av copiad den 2012-06-25 klockan 12:09. Anledning: massor
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat