Datum: 2012-06-28
Tid: 00:59
Sport: Fotboll
Land: Peruvian
Liga: Peru Primera Division
Match: Uni San Martin - Alianza Lima
Period: ft
Spel: Uni San Martin
Insats: 4/5
Odds: 2.38
Bolag: Betfred
Motivering:
Testar mig på en rek här då jag hittat lite information om spelarflykt på andra ställen (tyvärr får jag ej länka).
Universidad San Martin (10) - Alianze Lima (12) , högstaligan i Peru.
Trots att San Martin ligger före så har Alianze spelat in fler poäng, men p.g.a. de ekonomiska regler som FA i Peru har, har man redan blivit av med 6 poäng och fler lär följa om man inte styr upp den ekonomiska kris som råder.
Förra årets vinnare Alianze Lima har stora ekonomiska problem, man har behövat sänka alla spelares löner och har därmed startat en massflykt där många bra spelare har dragit, och flera funderar på att dra.
Här är listan på dem som redan har dragit:
Johnnier Montano
Luis Trujillo,
Paul Howard,
Oscar Vilchez,
Christian Ramos,
Michael Curiel.
Dessa går som bosman inom en månad:
Giancarlo Carmona,
Juan Jose Jayo Legario,
Joazhiño Arroé
Jean Tragodara
Listan på dem som funderar på att dra:
Salomon Libman
Junior Viza
Edson Paulo Albarracin
Aubert.
Jose Carlos Fernandez,
Fernando Meneses,
Manuel Corrales
Som ni ser så är det en klubb i spillror med stora ekonomiska problem.
Coachen har sagt att han kommer att ta med spelare ifrån ungdomslaget för att fylla platser.
Ovanstående, kombinerat med att Lima som gäster är bleka 1-2-5 (MS: 4-12), att San Martin är ett dugligt hemmalag med raden 4-2-2 (MS: 13-6) och det faktum att San Martin sparkat sin coach för att få lite ordning på den dåliga form som laget har, tycker jag talar för San Martin.
Om detta inte vore nog så har dessutom San Martin vunnit de 2 senaste hemmamatcherna emot Alianze med 4-0, och 4 av dem 6 senaste på hemmaplan!
Spelstopp 01:00!