Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-29, 02:28   #1
Vamos
 
Vamoss avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 565

Mina spel & rekar
Stats: 13 - 9 - 0
ROI: 128.08%
Vinstprocent: 59.09%

Standard

2012-06-29 Victor Troicki - Juan Monaco (Tennis)



Datum: 2012-06-29
Tid: 12:00
Sport: Tennis
Land: England
Liga: Tennis
Match: Victor Troicki - Juan Monaco
Period: ft

Spel: Victor Troicki
Insats: 8.00
Odds: 2.800
Bolag:

Motivering:
Ok i vilken värld är Juan Monaco en så här pass stor favorit i en tredje omgång på GRÄS? Oförklarliga odds, nej det går helt enkelt inte att förstå, trots att jag vänt och vridit på det i oändlighet.

Juan Monaco har sedan 2005 spelat ENBART 6 gräsmatcher, två av dessa är segrar och det är två segrar från årets turnering. Som ni ser är detta facit knappast särskilt imponerande. Han är ingen grässpelare utan han älskar gruset, ett underlag som är precis motsatsen till gräs.

Hans två första vinster i årets upplaga ska man heller inte dra för stora växlar kring, två mediokra spelare har slagits tillbaka, två spelare med en ganska usel form. Chardy-vinsten var lite oväntad kanske men jag har sett Chardy en hel del på senare tid och med lite tålamod och säkerhet så kan man fälla honom, även om man heter Monaco och spelar på gräs.

Serben Troicki är en spelare som haft det lite halvtungt här i början där han vunnit två tunga femset-matcher. Mot ganska mediokert motstånd. Däremot är han i grund och botten bra byggd för grässpelet. Hans serve är helt ok, han har de vinnande slagen och hans nätspel är det också helt ok. Hans kapacitet på gräset är BETYDLIGT högre än Monacos och kommer han nära sin fulla kapacitet så kan jag inte se hur han ska förlora denna match.

Serben har mycket mer rutin på gräset, där han har ett resultat på 17 vinster och 15 förluster. Jämfört med Monacos två vinster och fyra förluster.

Jag tror serben tar denna för hans del grymma lottning i akt, och tar sig vidare. Han kommer inse att han aldrig får en bättre chans än detta att nå en fjärde omgång i Wimbledon, en fjärde omgång som han alltså aldrig tidigare har nått. Och detta tror jag blir en rejäl morot för Troicki (3:e omg som bäst). Samtidigt tror jag att Monaco innerst inne nog känner sig ganska nöjd. Även om han såklart vill gå längre.

Normalt sätt bör Monaco inte kunna gneta till sig en vinst mot en spelare som Troicki på gräs, även om han är skicklig på att agera bollplank så bör Troickis grundslag samt serve väga något för tungt för Monaco. Speciellt när han inte rör sig lika bra som på hard eller grus.

Oddset är enligt mig helt fel, om jag nu inte missat att Troicki är halvskadad eller något, vilket jag inte kunde hitta någon rapport om. Jag skulle satt det till dryga 1.80 på serben och runt 2.20 på Monaco.

Därmed blir nästan tre gånger pengarna otroligt spelvärt enligt mig!

2012-06-29 12:00TennisVictor Troicki vs Juan Monaco 1 FT 8 2.800
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1), zinken86 (+2), kingofding (+1), wolt84 (+1), DamageINC (+75), Alleh (+5), Rehn108 (+10), SlimCharles (+1), patriknil90 (+2)
Vamos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat