Är sugen på att lägga en rad och sitta och kolla idag då jag är ledig. Men det ser ju totalt hopplöst ut för min del, inte många hästar jag känner till, men försökt plugga mig till lite tidiga tankar:
1) Favoriten är bra, men 4 galopper på de fem senaste och 78% ? Känns inte jätte hett, men loppet ser ihåligt ut och felfri ska väl ingen kunna utmana? Möjligt hon kan ta sig en kort galopp och vinna även då. Den norksa hästen 7 Silkegull har travtjänsten som sitt bjuddrag: "7 Silkegull är en norsk som galopperat mycket men fartmässigt tror vi han är bäst i loppet. Fin i kval och rejäl efter galopp i första sväng senast och bra chans!". Två osäkra favoriter kan öppna för stor skräll men frågan är om man har råd att gardera när övriga avdelningar ser såpass svåra ut.
2) Ivory Lovly har jag lite koll på och det är en helt okej häst. Hamna i iskall rygg senast och hoppa starten innan dess. För tre starter sen avslutade hon mycket bra från sist i kön till en tredjeplats bakom bla drillbit ås. Känns som hon går ner lite i klass här och kanske finns lite smygform? Svårt annars.
3) Favoriten bör bli över. Känns jättesvårt, känner inte till många djur här...
4) Favoriten är mycket bra här men kan strula från läget. Känns ihåligt bakom och kanske räcker det att gå kort med framförallt 15 med bakom.
Ingen jätte idé eller feeling för något i omgången så behövs hjälp!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|