Så här tänker jag innan barfotainfo och värmningar.
1: Måste räcka mycket långt med 4-7 här om nu 4 har blivit så travsäker som det låter på Norberg. Enda hästen med fart att utmana är 7. Övriga är mycket sämre. Jag låser på två eller kör utgång på dessa två med alla bakom.
2: Loppets idé som ni alla varit inne på redan är 8. Härifrån är det bara gasa framåt direkt och även om det blir tredjespår ett tag fram till dödens eller rent av spets måste 8 ses med toppchans. Värsta motbuden har ju bakspår. När den inte ens är favorit känns det givet för mig att spika om bra info efter värmning då den möter lämpligt motstånd och högst troligen får ett avgörande försprång direkt i starten till utmanarna. 8 har sett fin ut på slutet och jag spikar utan att tveka.
3: Omgångens öppnaste avd. Ger alla chans att vinna men 2-5-11-12 platsar bara i C-grupp i nuläget och kan ev tas bort helt från systemet. 1 är ju bra men borde inte hålla upp tät och som klar favorit måste man därför gå emot. Roligast känns bortglömda 9. Spurtat jättefint tre starter i rad och jag gillar hästen trots ingen seger i raden. 8-10 nämns också som tidiga bud och är klart skrälldugliga. 3-4-6-7 åker också med.
4: I sista höjer sig verkligen tre hästar. Alla är riktigt bra. Given etta är 9 trots kusken då den dragit en vinstlott i startspåret gentemot 13-15. Prickar han starten hyfsat kan den vara 20 m före dessa direkt och då den såg riktigt fin ut senast vid vinst är det en given tipsetta. Men 13-15 åker med som gardering. Bakom dessa inte mycket. Varnar främst för 10 som gick bra bakom 15 senast.
Lycka till alla så får vi se vad det blir!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|