Kan svara lite kort sen måste jag göra sängen sällskap.
@Kvitova mot Williams
Om där skulle bli tak över centercourten så kommer jag spela Kvitova. Av den anledningen att hon trivs fantastisk inomhus. Hennes tre senaste titlar har bland annat kommit i inomhustävlingar. Där slipper hon vind, och duggregn, etc etc. Och det gynnar hennes spelstil.
Sen gillar jag att folk spelat på Serena och pushat upp Kvitovas odds, till ett redan nu, oavsett tak eller ej, mycket spelvärt odds. Kvitova må inte spelat sin bästa tennis hittills men hon är regerande mästare och jag blir inte överraskad om hon höjer sig några snäpp nu när det behövs som mest. Hon är förvisso 0-2 mot Serena men jag känner att det är dags nu, för hon är den klasspelaren, hon ska inte behöva ha 0-3 mot Serena. Serena som jag tycker känns något tveksam, formmässigt och rent mentalt.
Men som sagt, åker taket på så trycker jag av, ingen jätteinsats, men iaf 7 units. Utan någon tvekan! Annars står jag över, trots att oddset på Kvitova är lockande.
Detta får lika bra bli min rek för imorgon, kommer inte ha tid att se matcherna eller uppdatera mer utförligt imorgon.