Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-04, 10:15   #1
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

V86 Jackpot Åmål 4/7

Jag har inte tittat på listorna mer än en halvtimme kanske men har bilden ganska klart för mig.

Till att börja med är det tätposition som gäller på 800-metersbanan Åmål och det ska man tänka på vid varje loppanalys!

Kallblodsloppet vinner med 99% säkerhet en av norskarna, som de alltid gör när de är fler än ett par stycken som besöker en bana i västvärmland. Svårt dock att värdera vem som är vassast när pisken kommer till!

Mina två spikar för kvällen kommer i sista två (med risk för att skjuta ner DD-värdet något för mig själv). Vill påstå att det var rent dåligt av Baht Launcher att vika ner sig efter att ha fått bestämma så fullständigt senast på Vaggeryd. Nog för att Blue Rock är väldigt bra, men det är helt enkelt för dåligt att tappa en längd mot någon i det läget. Klart bästa hästen är G.H. Nemo, med tanke på hur han radat upp tätplaceringar mot eliten senaste året ska han vinna det här om han inte vantrivs med kurvorna. I övrigt är det många outsiders med toppform med som kan överraska om de får loppet!

Blackward vinner sista avdelningen hur lätt som helst efter spets och slut! Kika i lopparkivet så ser ni att det inte är troligt att någon plockar en längd på den i inledningen. Lägg till det en bra kusk (bästa av alla som kört den undantaget Lindblom skulle jag säga), en bana som gynnar ledaren, och en enkel spetsseger i bagaget från senaste besöket så är det klappat och klart! Naturligtvis en tung minusfaktor att Åke har två riktigt bra hästar med i loppet, sänds ena fram som kamikaze-pilot så är det ju inte troligt att de står in i mål därframme, men i övrigt ser jag inga orosmoln.

Satt och slickade mig om munnen när jag tänkte på bookie-oddsen men de var visst mer påpassade av oddssättarna än kollektivet tyvärr.

För övrigt tycker jag Zwack är märkligt lite streckad i inledningen. Spår 8 är ingen höjdare men hästen är riktigt snabb ut och fegar de ur där innanför sitter Åke i ledning tidigt och kommer då rinna undan på korta upploppet även om han är lite feg sista biten! Facitet på rikstotostarterna sedan Åke tog över hästen är inget de andra kommer i närheten av (2,3,0,1,0,2,3) och hästen står till skillnad mot övriga väldigt bra inne i loppet!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat