Tycker det känns läskigt och öppet ut på lunchen idag.
V4-1:
A: 2
B: 1-6-7-8-5-9
D: 4
Alla hästar utom 4 ses med vinstchans här även om formen kring framförallt 5-9 är diffus. Men stolopp och dom är ojämna. Bara köpa det. Dagens "skrikhäst" blir 1 här på spets och slut. Kan vara så enkelt men hästen är inte enkel och jag vill se den fungera innan jag litar på den. Speciellt nu då den blir mycket streckad. Men risken/chansen finns att den fungerar i spets idag och bara vinner. Även 6 är en krånglig häst med mycket fart och går aldrig att lita på. 7 bra häst men både form och läge sådär bara. Mitt drag i loppet är 2 som såg fin ut i senaste starten för TRE (!!!) dagar sedan. Sätter inte täta starter käppar i hjulen tror jag 2 kommer flygandes över upploppet till vinst! Men jag streckar sju för att vara på säkra sidan... (1X2

)
V4-2:
A: 1-4-6
B: 9-8-5-7-10
Treåringslopp och där kan det smälla. Har hittat två roliga A-hästar och en tråkig. Den tråkiga är såklart 6 som har fin kapacitet. Är dock lite knepig och given gardering då den är storfavorit. Men kapaciteten räcker. 1 känns jätteintressant här. Har spurtat jättefint vid båda sina andraplatser i snabba avslutningar. Vid klaff given. Även 4 rolig som bortglömd då man rycker dojjorna runt om idag. Classe tror på bra effekt. Men alla ses med chans bakom och gardera på. Helst alla.
V4-3:
3-10-4-7 och sen så många man vill. Ha ha.
Även detta lopp känns öppet då Jocke ligger smålågt kring 10. Men är den på humör idag lär den vinna så jag plockar inte bort den bara för att tränaren är lite låg. Hästen är egentligen för bra för detta lopp. Draget i loppet dock 3 som jag tror piper till spets och därifrån blir svårtuggad. Mycket roligt streck till 7 %. Även 4 känns intressant som jättebortglömd då den liksom 3 alltid håller farten till mål. 7 är mångas drag här men bara ett fjärdestreck för mig då den kan få problem från start med både gunga och hängandes i spåren. Dock räcker kapaciteten till vinst. Läskigt lopp...
V4-4:
10-12-2-8-14
Gillar intrycket av 1o i de två senaste starterna och tror inte det är ngt fel på skallen. Varit mycket förbättrad då med fina spurter. 12 given då den laddas framåt direkt och såg klart bättre ut senast vid barfota runt om. 2-8-14 är faktiskt bra hästar. Tokrysare är 3 om barfota och felfri.
Vet inte hur mycket detta hjälper men så här går mina tankar inför omgången. Får se hur mycket som revideras nu med sista info och allt.