Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-06, 16:52   #17
korpo

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5957
Standard

Nurmos om Caddie Comet.

V75-3, Lopp 7, 2140A 5 CADDIE COMET - Jorma Kontio
Var mycket bra i Finland då han blev femma i Kymi Grand Prix. Han hade ett dåligt läge med bakspår men gick bra och jag var nöjd med hästen. Han har visat att han räcker i gulddivisionen och jag tycker att han känns minst lika bra nu som när han var med i Sweden Cup. Där vann han ju försöket trots en öppning efter 1.06 första halvvarvet. Tyvärr snubblade han sig i galopp i finalen i ledningen i första kurvan. Annars hade han säkert vunnit det också. Han är mycket snabb ut bakom bilen och jag tycker att han måste räknas tidigt. Jag hoppas att han tar ledningen och i så fall ska han slås därifrån.

Kontio om Caddie Comet.

Lopp 7 CADDIE COMET Nurmos Timo, är i bra form och han har känt fin i årets starter. Senast hade vi ett bakspår i Finland men han gjorde en bra insats i skymundan som femma. Nu fick vi ett framspår och han är startsnabb och jag kommer att testa rejält från start. Når vi ledningen är min ambition att även köra i den positionen. Han är relativt färsk i Gulddivisionen men han gör inte bort sig. Tar man med några hästar på V75-kupongen är även han värd en markering.

Senast redigerad av korpo den 2012-07-06 klockan 16:56.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat