Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-06, 18:15   #19
Pilkast

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Mina tidiga tankar, tar semester så lägger systemet redan nu som blir ganska litet och endast V7.

1) Kraftig kuskförstärkning i Goop upp på nr 7 som rekordsänkte med 1,8 sek senast vid första barfota. 10%?? Stig Hs nummer 3 har överlägset mest pengar och sådant brukar betyda en hel del i de lägre klasserna. Kent Knutsson (ja, tränaren av Max Flukt) har en av de två favoriterna. Det brukar vara ordentligt påställt när det gäller V75 från hans sida. Hästen har gått klart snabbast tid i fältet. Innerspåret har haft mycket bakspår och gick fint efter galopp senast, litet kuskminus nu men vågar inte plocka bort från detta smygläge.

2) Vänsterhänte Goop upp på häst han inte sutti bakom förrut = streck! Annars tror jag favoritduon som ännu inte gjort bort sig har väldigt bra chans. Känns stabilt med 3 streck.

3) Caballion är ur form och galopperar ofta. Stenklart att försöka sänka som favorit. Tror Kung Åke sänder fram direkt och därifrån är det spel mot ett mål nu när det är ett lopp i kroppen och betydligt lättare emot samt framspår om än längst ut på vingen. Övriga är en klass sämre än favoritduon.

4) Klart streck på Melanders häst från bästa spåret på 1640 efter senaste insatsen där vinstmarginalen var "många längder" enligt ATG. Har ändå svårt att släppa nummer 9 i loppet. Ett spår som underskattas i kortlopp, hästen har tjänat mest i loppet och han vann klungspurten bakom Max de Luxe och Bankers Office för två veckor sedan på just V75 från spår 12. Kommer favoriten bort eller får problem är denna kuse väldigt intressant.

5) Ingen aning alls om hästarna. Känns som skrällen inte är långt borta med ston, volt och lärlingar i en ordentlig kombination. Streckar allt över 2% i nuläget vilket blir 9 hästar.

6) 5 Long Night har haft framspår i 1 av de senaste 10 starterna och då dundrade han till ledningen och vann på 11,6a på 1640! Jag var där och hästen var dunderfin och nerspelad även senast pga den prestationen bland annat. Nu vinner han istället och det enda som oroar är om han går med skor bak då han galopperat i 2/3 starter med den balansen. Vet inte om det har påverkat men barfota runt om känns tveklöst bättre.

7) Montgomery Hill har spår 8 men jag tror han brakar till spets ändå. Flemming Jensen är knappast den mest defensive kusk som går att hitta och över 1640a är det omöjligt att vinna om han börjar med att backa. Hästen klarar 1.08 första 500 i min mening och ändå vinna.

Systemet:

Spoiler:
1 3 6 7 8
3 5 6
8 Monster Drive
5 9
2 3 4 5 7 9 10 11 14
5 Long Night
8 Montgomery Hill

V7 och 270 rader.

Fin analys som alltid uppskattas men tror att du har fel angående spår nummer nio i autostart - detta är väl ett av de mest överskattade spåren, statistiskt sett - någon med "statistikbibeln" till hands får gärna bevisa mig fel, tror inte ens spår åtta ligger långt efter...? Nu är det dessutom 1609 meter, samtidigt är ju nummer två riktigt startsnabb men det är inte ofta de bakom kan utnyttja en snabb häst framför sig...

Nja!

Senast redigerad av Pilkast den 2012-07-06 klockan 18:17.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat