Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast
Har inte kollat - finns även denna funktion på Jokersystemet - att dela upp, menar jag?
EDIT: Såg nu att det fanns!
|
Jag har kört den funktionen i Joker sen den infördes och den funkar kanon.
Den har gjort ett par omgångar till V7or och några V6or (sprintermästardagen senast) också för egen del. Oftast så hjälper den dock inte för av någon anledning så kan den inte trolla dit vinnarna som jag inte själv hittar på mina bongar...
Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario
Då rekommenderar du inte att använda den funktionen egentligen då det inte fungerar som det borde?
Några andra tips som man ska ha ett extra öga på om man vill gå in lite djupare än bara A-B-C reducering?
tack tack
|
Problemet med funktionen är att den aldrig går att få exakt. Det är teoretiskt och praktiskt omöjligt. Om man nu inte bor i sydafrika och kan lämna in i efterhand dvs...

Programmet, oavsett vilket program man har, kan ju inte få dom exakta siffrorna på antal system, insatsfördelning och omsättning förrn första loppet börjat och spelstoppet skett.
Skall man använda funktionen så skall man vara medveten om att det kan bli snett. Oftast stämmer det dock ganska väl och diffar +-10% vilket är OK i mina ögon.
Tipset är som alltid att "torrköra" ett par omgångar innan man väljer reduceringsmetod.
Poängreducering är ett alternativ till ABC. Antingen så sätter du poäng på hästarna och sätter sen ett maxpoäng som krav eller så kör man streckranken och kör till exempel 18-28 poäng som krav. Man kan leka i det oändliga
Lycka till!
/AA