Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-09, 20:40   #12
Strateg

Strategs avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 584
Standard

För att summera kvällen men även den allsvenska omgången så ska det poängteras att bolagen kan vara ganska snett ute när de sätter odds på Allsvenskan.

I lördags var Sundsvall 1.95-favorit hemma mot Åtvidaberg - helt obefogat.
Idag var MFF 1.60-favorit borta mot Örebro - även det helt obefogat.

Vill man dra det ett steg längre (med facit i hand) var Elfsborg alltför stor favorit när man stod i 1.45-1.50 någon timme innan matchstart. Om 1.45-1.50 inte stämmer så kom gärna med det korrekta oddset, men har för mig det iallafall. (Spelade inte emot Elfsborg för trodde inte de skulle bomma att ta tre poäng. Ellos dock ospelbart till det oddset.)

Har tidigare hört flera säga att Allsvenskan och Superettan är "omöjliga" att plussa på. Jag håller med - om man enbart tror på favoritsegrar där toppen ska slå botten alternativt när hemmalaget bara ska vinna just p.g.a. hemmaplansfördelen.

Ska inte försöka leka någon som tror att han har rätt när han har facit i hand, det är väldigt lätt att vara mästare i efterhand, men värt att poängtera iallafall att favoriter i Allsvenskan ofta blir nedtryckta och nedspelade alltför hårt. Det är min erfarenhet iallafall.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zeke (+1)

Senast redigerad av Strateg den 2012-07-09 klockan 20:41.
Strateg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat