Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-10, 22:15   #19
copiad

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Helt rätt KP! En annan tendens jag sett på samma tema är att spår 5 i volten gärna blir tappad på strecken pga att faktorn galopprisk överskattas.

Copiad, du har en poäng men de flesta hade nog lämnat in 2 minuter innan start när ettan blev struken...

Bonus- tilll experten för övrigt...
Måhända att alla redan lämnat in före strykningen. Men 5 som vann avd 1 på V65 igår startade hur som helst inte från spår 5 utan från spår 4. Värt att notera om man nu går efter statistik!
Tycker personligen att det är lite löjligt att ENBART ta med en häst utifrån toppspår. I jämna lopp helt ok och kan tom vara helt avgörande. Och visst kan statistik spela en viktig part ibland. Men oavsett kusk och läge har vissa hästar ofantligt mycket mindre chans att vinna ett lopp och vice versa. Ibland tar jag med hästar pga spår och kusk men då ska hästen duga också. Tror man inte att en häst kan vinna oavsett resa lär väl knappast spåret spela någon roll!? Trav är inte bara lotto (även om det kan kännas så när man är snett ute ). Men detta är min högst personliga åsikt och jag respekterar vad ni andra tycker.
Just i detta fall så blev det ett rent "faktafel" då statistiken inte kan ta hänsyn till när hästarna stryks och därav min, kanske lite syrliga, passning.

Mvh Copiad
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat