Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-14, 01:37   #32
mr_stylez

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5212
Standard

Mina tankar om lördagens V75a, kom gärna med synpunkter! =)

Avd 1)

a: 4
b: 3
c: 9,6,5,2,
d: 8,7,1

På kupongen: 4

Motivering: Vinner detta loppet iaf 8 av 10 ggr från spets, det räcker mer än väl för att spika trots den höga procenten. Skulle den vara sjuk eller bli struken liknande så är det nummer 3 som gäller bakom, viktig att ha som förstareserv.
Bara trams med snack om att procenten motiverar gardering av 4an, har man en spik i en omgång som vinner typ 8 av 10 ggr så ska man vara tacksam, spika och gå vidare.
Det är klart har man löst de andra loppen billigt och har råd att dubbla så sätt för all del till nummer 3 med, men jag garderar hellre senare i systemet.

Avd 2:

a: 2,7
b: 8,11,10
c: 1,5,9
d: 4,3,12

På kupongen: 2,7,8,11,10,1,5,9

Motivering : Jag tycker att 2 Super karma är bästa hästen, vann enkelt senast efter vila och är motiverad favorit. 7 Digital hard drive är min andra a-häst på visad form och ypperligt spetsläge då den är ensam på springspår.
Kan dock skrälla i det här loppet då många av hästarna har riktigt bra form!
8 Global limit gillar jag, och den brukar ofta vinna då den tävlar på topp. kan mycket väl ta detta från dödens. 10 och 11 har båda bra form och kan spurta bra från kön om det blir lite tryck på tillställningen. Den som får gå i rygg på den andre har bäst chans.
1 åker med på form och läge för rygg ledaren, 5 vann på bra sätt och fin tid sist och 9 var väldigt duktig från dödens. Måste gå bättre tider nu men det kan gå!
Nummer 4 med Goop bjuder jag på om den vinner, tror absolut ingenting på den.

Avd 3)

a: -
b: 6,7,9,3,2
c: 8,4
d: 1,10,5

På kupongen : 6,7,9,3,2,8,4

Motivering: Dagens för mig svåraste lopp där i stort sett alla hästarna kan vinna. Dessa slår varandra hela tiden och löpningsförloppet avgör nog.
Kunde rankat de mina 5 b-hästar i vilken ordning som helst så ska inte ens försöka motviera min inbördes ranking där. 8 och 4 kan båda skrälla med rätt lopp, jag tror 4 Dileva käll får rygg ledaren (backas ner i rygg på 1 lr tar sig förbi och släpper till 6 Orecchietti) och 8 Wishing stone har absolut superform!
De tre jag rankat sist tror jag får svårt men det är inte fel att ta med dem!

Avd 4)

a: 2
b: 1,8
c: 9,3
d: 4,7,5,6

På kupongen : 2,1,8

Motivering: Här var jag länge inne på att lämna 2 Melby Sambuca ensam på kupongen, men fegade ur då jag har en bättre spik senare.
Klar förstahäst dock, tar enkelt spets och bör hålla hela vägen. Mycket bra att använda som a-häst på reducerade system!
Lika givna b-hästar är 1 Nantucket och 8 Parkin som höjer sig klart över de övriga.
Dock är Nantucket ojämn av sig och kan inte hålla spets, får lita på turen. Parkin får nog dödens och kan vinna om inte 2 har hittat full form än, men troligen blir nog Parkin tvåa igen.
Många tjatar om 9 Lindus key här, och visst har den superform, men är normalt sett inte i samma klass som de 3 jag rankat före. Alla 3 ska underprestera för att den ska vinna och det tror jag inte på. 3 Carambole P har haft superform ett tag, men var lite sämre sist, kanske ett formtapp? tror inte heller den kan slå mina 3 förstarankade. Övriga är chanslösa.

Avd 5-7 följer
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat