Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-14, 02:10   #34
mr_stylez

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5212
Standard

Avd 5)

a: 8
b: 2,10,7,9
c: 11,6,14
d: 3,13,1,5,12,15,4

På systemet: 8,2,10,7,9

Motivering: jag tror att 8 Fetter'n gt är bästa hästen i loppet. Bör få mindre jobbigt lopp nu, kanske till och med kan komma fram relativt smärtfritt till dödens, och då vinner den!
Med Strul på vägen kliver mina b-hästar in i handlingen, alla i full form! 10 Rigel odin höll bra från spets sist som han ej trivs i, har toppform och spurten biter bra här! 2 Rinde Turbo var oväntat bra senast och kan vinna från spets eller rygg ledaren här. 7 Raggmunken är vass spurtare och måste få vinna snart. 9 Mjölner flaks var mycket duktig sist och till ynka 7% måste den med!
Chansar bort 11 Björlifaks då den är för osäker för min smak och 6 Rossi, då jag är osäker på hur den står lång distans. Dessa båda kan dock absolut vinna loppet, inte fel att täcka med dem också.

Avd 6)

a: 10
b: 11,3,6,2,5
c: 7,4
d: 8,9,1,12

På systemet: 10

Motivering. Omgångens bästa spik sett till procent tycker jag är 10 Quick razz. Spurtade som en demon senast efter ett för en gångs skull passivt upplägg. Tror det passa hästen fint att inte köra offensivt varje gång, Erik gjorde en örjan-styrning kan man säga... Denna gången körs han mer offensivt, och knäcker ledaren lätt från dödens! Spik på allt säger jag.
Vill man gardera så är nog 11 Credit fayline först bakom, bra spurtare och det lär bli tempo på loppet med Ludde med bakom 6 Orion kronos! Nämnde 6 kan vinna om han kommer tidigt till spets och får sitta ifred men han är osäker och jag tvivlar på att han kommer lätt till spets. tror både 3 och 5 vill dit med. Båda dessa kan vinna från spets eller rygg ledaren, särskilt om 6an galopperar och någon av dem får spets enkelt.
2 First Lane har haft bra form ett tag nu och sitter nog snart till ett trevligt odds. Dock ej denna gång tror jag!
Av övriga gick 4 och 7 bra sist i sina respektive lopp, men tror inte de räcker till här.

Avd 7)

a:3,9
b:12,15
c: 1,2,13
d: 5,6,11,14,10,7,4

På kupongen: 3,9,12,15,1,2,13

Motivering: Här skriker sig experterna hesa om hur bra 3an är medan tipstjänsterna lanserar 9an. Dessa 2 bör det också stå mellan då övriga är något sämre eller har sämre lägen. Gillar dock inte att gå kort i sista då nästan alla andra gör det, och jag garderar således upp och hoppas på skräll!
12 October kronos var riktigt bra sist och kan absolut gå runt dem om lika bra igen. 15 Bowie Boko hoppade senast men var kusligt bra före det, slog Perfect toll (stod iofs 20 före) och hur många i den här klassen gör det?
På läge och procent är 1 Brightman och 2 Änglasjöns ängla intressanta som skrällbud. 13 Uniqe Lover med Bergh kan också mycket och får den draghjälp sista 800 blir den farlig.

Har inte bestämt exakt fördelning/upplägg på mitt reducerade jokersystem än, det avgörs imorn efter värmningar.

Lutar dock starkt åt spik i avd 1 på 4an och avd 6 på 10an. Samt utgångar på Melby Sambuca, Fettern gt och Superkarma/Digital hard drive i avd 2.

Jobbar in skräll i guld och avd 7!

Det var iaf mina tankar =)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat