Det är visserligen bara 10 hästar med i sista loppet, men att runda på kort på Jägers är ingen picnic. ML fick som Kobran säger allt serverat sist, men det kan innebära en fördel, speciellt som hon fått vilsamma lopp och gått med full fart över mål senaste fyra loppen. Hyfsat snabb ut och bör få ledning eller rygg ledaren här, övriga ekipage på framspår räknas inte som speciellt offensiva från start, möjligen med undantag för sex och sju. Jag tror Peter laddar för spets och även om den egentligen är lite överstreckad här får det bli spik för mig då jag hellre slår in den här än i lågklassiga femte.
Ang Taggen är det väl ganska klarlagt nu att han inte duger mot eliten, men det här är ett ganska avdankat fält och med bara sju hästar på banan är inte akilleshälen att han är långsam från start lika stor. Stor risk för pärlband här och de första två i ordningen bör slåss om det. Bör bli 1,2,6 om jag räknat rätt på det. Nu ströks visst LK så känns ju inte jättehett att strecka Nick Nock som blir jättestor favorit, men han måste nog med ändå...