Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-22, 12:12   #2
Sputnik2012

Sputnik2012s avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2755

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

-

Nu är det dags att börja snickra och bygga.
Hämtar dagens folder med lopp - vilkas odds måste vara baserade på historik/mervärde.

Första jämförelsen blir hur folk spela med slutliga odds med folderns odds sättning.
På så sätt kan man se hur mycket marknaden ändras eller inte.
Borde vara lärorikt och orsakrna om dom inte överrenstämmer borde vara dagsform/situationsberoende.

Sedan utföra modeleringen ovan med olika span och redovisa två olika eller snarlika modeler.
Den första med utgångs punkt från foldern och den andra av faktiska resultat av allmänheten.

Alltså tre stycken diagram.

Nu kanske någon undrar varför jag gör detta.
Jag gör detta för hitta vanligast förekommande odds/hästar med vanligast förekommande span.
På så sätt kan jag eliminera och endast koncentrera mig på ett fåtal hästar med dagsform med olika situationsberoende.

Tyck till - idioti eller en bra ide ...

Vet inte själv, men en sak vet jag, lita inte på experter och skaffa dig eget underlag som du baserar dina spel på.
Det tog mig 6K och många år + läropengar för att skaffa mig en edge inom ett annat spelområde och tror inte att det finns några genvägar här, när man ska lära sig en ny sport och vad som är viktigt.
Man måste skaffa sig en djup förståelse av grundläggande faktorer innan man går vidare.

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2012-07-22 klockan 12:14.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat