Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012
Nu så förefaller det sig så att om olika experters åsikter och kvalificerade uppskattningar var rätta i det stora hela, så skulle allmänheten, den stora massan av spelare vinna, men så är ju inte fallet.
|
Det där blev rätt tekniskt och i min bakrusiga dimma här orkar jag inte ens försöka sätta mig in i det för stunden, men ville bara kommentera detta lite kort.
I och med att det rör sig om ett pool-spel så stämmer ju inte det där. Finns det ett övervärde innan experten i fråga yttrat sig så försvinner det som regel i och med att andra spelare lyssnar och går på samma idé och trycker ner oddset/upp streckprocenten. Lite beroende på vilken expert det rör sig om, hur många som nås av infon, hur lång tid innan start "tipset" kommer ut etc.
Tänk på att man förutom att "slå de andra spelarna" (det är ju deras förluster som är din vinst) måste hitta ett övervärde som klarar det statliga monopolets spelavdrag som ligger runt 30% (både högre och lägre än så beroende på spelform). Inte det lättaste!