Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-22, 12:28   #124
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Personligen hade jag tagit bort Viola silas alla gånger i veckan och tagit med Mathilde. Häst med uppåtform VS häst med sämst spår, kortdistans, varit borta i 8månader och endast kvala. Dessutom lär de knappast pressa hästen hårt här, därmed ingen tidig avancemang.

Noterade även att 4 i avd3 gör debut för Svanstedt. Jag tog med den iaf.
Nja, vi får nog vara överens om att inte vara överens där KP. Att Viola inte gått lopp på länge tar jag inte som en tung minusfaktor. Att passiv styrning är troligt är dock en bra poäng. Bara nio hästar med i loppet, varav ett par tre stycken som gärna slickar sarg, ger andra ytter som en trolig position för Viola (tror inte Persson är så defensiv att han väljer bort den för innerspår heller). Persson kör till slut och på långa upploppet kan det räcka trots att han sätter in stöten sent. Mathilde kommer inte ta sig upp i den höga nivå som hon en gång var på som det ser ut (även Flemming har varit inne på det spåret och när en tränare börjar låta lite uppgiven om en topphäst är det värt att lyssna på). Viola tog elddopen ifjol över förväntan och jag tror hon är mycket bättre än Mathilde redan utan lopp i kroppen. Även om du inte håller med mig helt om allt ovanstående, strecken 30 mot 15!?

Helt rätt, enbart på debut Svanstedt skulle det finnas värde i att strecka till 10%! Spelarservice rankar den som sexa också och det är ju en bra indikation.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat