Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012
-
Då kan man kanske gissa sig till att det är ovanligt att de tre lägsta oddsen hamnar bland dom tre bästa.
Blir lite lotto det här med odds.
Men det har nog att göra med att jag inte vant mig vid tanken än att den stora massan/allmänheten som styr oddsen genom vilka hästar dom spelar på - hur mycket pengar som är i omlopp, samt allmänheten, vilka man tycker i sin tur borde ha koll och följa den generella tipsen av favoriter och vilka som kan vara troliga skrällar.
HUA
Ska man spela på hästar så måste man hitta sin egen väg och avgörande faktorer, vilka dom än må vara.
|
Självklart ovanligt ja, men förekommer. I det aktuella fallet är det så enkelt att nästan alla spelare bestämt sig för att det kommer handla om de två mest spelade varav den ena galopperade och den andra underpresterade något för dagen. Oddsen på de mindre betrodda hästarna brukar ligga lite huller om buller generellt sett om man så säger. Jag skulle nästan säga att det är autospel på 40-oddsaren om jag får valet mellan att spela en 30-oddsare och en 40-oddsare i samma lopp. Inte säkert att det är spelvärde på någon av dem men förmodligen, och då som högst på den som står i högst odds. Om jag förstår dina avsikter rätt så är det här du bör börja jobba. På vinnarspel på högoddsare alltså. En jäkla varians, men jämfört med streckspel med många lopp ingenting.