Citat:
Ursprungligen postat av fusbar
Som igår tex (sön) ÅKE vinner 5 avd, Erik 1 avd, Jorma 1 avd. Över 100 000:- för 7 rätt. Normalt skulle det ge max 5 till 10 000:- men vi spelare hade uppenbarligen missat något.
12% på ÅKE i första. Vad hände där?
|
Tänkte precis skriva att det berodde på att många tillskrev den dåliga prestationen senast alltför mycket, men ser nu att det var jag nog ensam om. Minns loppet helt fel. Mycket konstigt förefaller det nu även för mig att han inte var klar andrahandare i loppet på Jackal Faces plats...man ser ganska tydligt hur mycket speltjänsternas tips styr kollektivet och sabbar värdet som eventuellt finns (Jackal Face).
I övrigt är det där snacket något man hör ofta "det var bara bra kuskar som vann och ändå blev det jätteutdelning", men med tanke på hur mycket bra kuskar och tränare det är ute på V7 ska det till ett ganska stort system för att få med dem alla. Idag hade det räckt med Åke, Jorma och Erik, men hur fan ska man veta det?
Iofs 273k tillbaka på satsade 324 spänn på V7 om man tar dessa tre gubbar (1100kr om alla tre hade varit med i alla sju loppen), och chansen att den blixten slår ner igen är nog inte helt liten! Men utdelningen i sig var inte så konstig med tanke på att det faktiskt bara var en streckfavorit som vann. En konstig sak var dock att Lassabo Palema inte blev favorit med de förutsättningarna, men där ser man hur viktiga skoryck är ibland och att sitta på den infon till skillnad från de som lämnar in tidigt eller inte tar hänsyn till sånt! (även i tredje V4-loppet där även jag totalmissade barfota-infon och inte fick med Svanens "första barfota-vinnare")