Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-24, 18:04   #4
travid

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 465
Standard

OBS! Gnäll över förra lördagen OBS!
Spoiler:
Skapligt leds efter förra veckan då jag iallafall skulle haft några sexor om jag inte "vågat" i sista stund och spikat 4 Mosaique Face (avd-4), istället för att dubbla med Knighten för att systemet inte skulle se så amatörmässigt ut med 2 i flera lopp istället för 2 spikar och fyllt i övriga...

Träffade av alla skrällar och halvskrällar; 10 Getting Såna (44,59) i avd-2, och såväl 14 Sobel Goldie (15,30) som 1 Indigo Broline (11,65) men kunde inte hitta 9 Noble Knight (1,83) eller 6 Jumble Ås (8,42)... Men det räckte tydligen med 2 ynka femmor för de som vanligen gör systemen för att ge mig en ny chans

Och nedan följer mina första tankar, ifall någon är intresserad av att läsa Blev en del text, så jag kör med spoilers för att inte ta upp så mycket plats i tråden...
Spoiler:

Tycker omgången på förhand ser plättlätt ut, spikar 7 Hallsta Lotus i avd-4 utan att blinka. Senaste loppet + halvtaskiga spåret kommer förhoppningsvis agera värdehöjare, om än en ynka sådan är det taget. Landar han under 90% är jag nöjd, och håller tummarna för att så blir fallet... Eller har Hallsta redan nått pappa Järvsöfaks ikonstatus, där spelarkåren hunnit skaffa vett via framförhållning och gör samma sak som oss travgenier på Sharps och spikar...?

Värst emot: ingen.

5 Merger Blue Chip (avd-1) klart bästa hästen i loppet, bästa kusken i sulkyn och från ett alldeles utmärkt spår på kort distans är det väl dumstruten på att inte spika även här. Säger det nu en bra bit i förväg, så det är nedskrivet och jag inte kan förneka det för mig själv på lördag när jag säkert fegar ur och spikar favoriten men;

3 Canaka B.F är en fin märr och min förstarankade om man ska fälla favoriten. Kommer med allra största säkerhet hamna som tredjehandare strax bakom 4 Miss Sue V. och de två är enligt mig värst emot. Från de två bästa spåren (4 och 5) kommer det garanterat bli en del körning om ledningen, Redén har kanske skaffat vett nog att släppa till Kungen utan strid men risken finns ju tyvärr att det blir överpace och därmed läge för såväl 3 (som jag tippar att Jorma kommer smygköra ordentligt) som ytter- och bakspårarna. Bland dem rankar jag 6 Simb Ruby först, sedan följer min rank som spårnumrena går, undantaget 8 Loveletter som inte platsar i detta gäng egentligen, och framför allt inte från bricka åtta. Övriga två (1,2) har heller inte en suck.

Lutar nog åt att jag garderar detta lopp ändå, även om hjärtat skriker SPIK! på Blue Chip...

A: 5 B: 3-4 C: 6-7-9-10

Senast redigerad av travid den 2012-07-24 klockan 19:06.
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat