Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-26, 00:21   #51
Wagner
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Ska försöka slänga ihop den där menyn till lunch på skafferi-rester.

Oxsvans brukar jag koka buljong på.

Det var så sant. Köper ni fortfarande köttfärs i butik? Kan tro det och det gjorde jag själv alldeles för länge. Skämmes tammefan.

Köp en sån här ni också. http://www.smartson.se/test/hem-trad...ttkvarnar.html (Tefal ME7021)och ni kommer inte ångra er. 5 kilo malde den på ett nafs och vilken djävla skillnad mot det andra skräpet, som man aldrig vet vad det är heller. Tyckte City Gross hade bra färs men det var bara ibland visade det sig. Vissa gånger smakade det ingenting och det som saknades var köttsmak. Vilket jag uppskattar på just köttfärs.

Råvaran då. Ja jag köpte vacumpackad högrev (Irland) på Willys för 59 spänn kilot och den var kanon. Duger det åt Mannerström så duger det åt mig också. http://www.expressen.se/gt/mannerstrom-om-kottfusket/

Fan det bästa jag läst på länge och svenska köttlobbyn satt nog kotletten i halsen.
Citat:
Det finns absolut ingenting som säger att importerat kött är sämre än svenskt kött. Varför skulle vi vara bättre köttproducenter än andra? Den irländska djurhållningen, för att ta ett exempel, är helt fantastisk, likaså djurhållningen i Frankrike och Spanien. Man ska definitivt stödja svenska jordbrukare, men då ska de leverera kött av hög kvalitet.
Tänk bara på att ni tar några bitar, för vissa var det knappt något fett på alls och det måste man ha. Men under 3-4 kilo är det ingen vits att skruva ihop maskin för så det där löser sig med automatik.

Bon Appétit.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Donald (+5), Shell Peppe (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat