Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-27, 04:51   #23
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
-

Tack - har läst den en gång och ska läsa den igen.
Men alla har väl varit novis någon gång :-)

Tänkte fråga lite hur ni väljer att presentera era olika spel på forumet.

Exempel:

- - - - - - - - - -

avd1. 3 Jl Bjuv
avd2. 3-6-7
avd3. 3-5-10
avd4. 3-4-11-12-14
avd5. 7-12
avd6. 2 Global Investment
= 90 kr

Spiken: 3 Jl Bjuv avd1.
Lillspiken: 2 Global Investment

- - - - - - - - - -

Min första fråga:

Allstå avd är olika lopp och spel på en häst/spik förstår jag, sedan att det är ett system spel att försöka få in alla rätt.
Men ta "avd4. 3-4-11-12-14 (där spelande hästar är) 3 4 11 12 14 är dessa spelade som vinnare, är samtliga spelade som vinnare i hopp om att pricka 6 rätt eller mer.

Min andra fråga:

Hittar inga trådar där spelare endast spelar vinnare eller plats (singel spel) - varför är det så ? spelar alla system och försöker pricka alla rätt - finns det någon som skriver dagbok på forumet eller har spreed sheet med spel med vinnare/plats utan att köra system spel.
Du har spelformen raketen där du kan bygga ihop dina system som vinnarespel och spela systemet i alla möjliga kombinationer.
Kupong 1 blir då
3
3
3
3
7
2

Kupong 2 blir då
3
3
3
3
12
2

osv.

Om du tjänar mer eller mindre? Testa att kolla vinnaroddsen på historiska lopp och jämför själv med utdelningen. Mig veterligen kan du inte heller spela denna spelform med 1 kronas insats. Men låt oss leka med tanken att du kan. Då följer insatsen+vinsten med till nästa spel. Har avd1 8x pengarna så återvesteras dessa till avd2. Därmed satsar du 8kr på hästnr 3 i avd2. Sitter den till 4x pengarna så satsas 32kr till avd3 osv. När du är framme i avd 5 och 6 så har du så stora insatser att oddset sjunker därefter också på din vinnare. Därmed får du inte heller lika mycket betalt på ditt system. Tex om du hade en 2% i sista avdelningen annars till oddset 55x. Iom att dina insatser blir ackumulerade kommer det leda till att du har många tusen satsade på 55oddsaren, vips är den då nere i 25 kanske pga din höga insats.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat