Tidig inlämning för min del då det är jobb imorn! Liknar mina tidiga tankar ganska mycket men med några förändringar, känns dock som mindre än vanligt =)
1) 5 Merger Blue Chip
2) A: 2 B: 1,4,5,7,8,9,10
3) A: 4 B: 3,7,8
4) 7 Halsta Lotus
5) A: 3,10 B: 1,2,4,6,7,8,13
6) A: 3 B: 1,4,5,7,10,11
7) A: 3 B: 1,4,6
2 A.
Pengarna på atg kontot var lite knapert för systemet så vissa hästar har tagits bort på vissa lappar då mitt reduceringsverktyg inte fungerade idag.
EDIT: Lägger till lite kommentarer om loppen också!
1) MBC har toppchans, bör nå ledningen och är såklart svårslagen där. Canaka BF värst emot och känns nästan streckvärd, slagit MBC tidigare, hade en tanke att ta med den som "b" häst ett tag men valde att ta ställning då jag tror MBC bara vinner ändå.
2) Tror Kimono Pearl har toppchans felfri och speciellt om ledningen nås. Finns en del roliga bud bakom där jag främst nämner nog 8 Needlefish som bergh låter väldigt uppåt på. Mazarinen klart överstreckad och chansas(om det ens är en chansning när jag inte tror den vinner) bort.
3) Tror mycket på Monster Drive och Åke låter väldigt uppåt, toppchans i ledningen och chans oavsett possition. Hade bombat in spiken om inte Beanie M.M hade varit i loppet som är bästa hästen i loppet, dock lite tveksam på formen. Ska försöka svara ut MD i spetskörningen och det kan ställa till problem. Tror egentligen inte alls på Yield Boko denna gången och den känns överstreckad för min del, tog bort den på några lappar. 8 Nahar kan bättre och blir det hård körning kan det bli så att den bara krossar denna gången.
4) Revansch för Halsta!
5) Får erkänna att jag tog hjälp av tipstjänsterna här då jag har dålig koll själv och orkade inte sätta mig in det, tog SS och travtjänst utgång respektive spik som A och fyllde på med de som jag tror kan vinna. De där bak får som vanligt rysligt svårt på sommarens snabba banor.
6) Flip A Coin är väl omgångens "drag" från min sida. Fel distans senast men höll okej i dödens ändå tyckte jag. Framförallt öppnade den bättre än vanligt och jag tror det kommer bli en bra position i andra spår. Hoppas på lite körning från start och sedan är den inte sämre än Montgomery Gel som har strulläge och får svårt att hinna fram.
7) Nästa drag är Kejsar K.D som jag tror bombar till ledningen och ska sedan ses med bra chans. Kan dock strula till det från start vilket gör att det känns som en perfekt utgångshäst. Bakom tror jag de räcker med dessa tre jag streckar. Parkin är en personlig favorit, men fel distans nu och bakskor på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av donkyklonk den 2012-07-27 klockan 23:09.
|