Lite kortare mellan omgångarna nu så tycker det är passande att dra igång en tråd direkt! 7an satt idag men det var snålt betalt och det blev jackpot på 5orna som då kommer i 7 rätts potten på tisdag istället. Det är hemmabana för min del och årets höjdpunkt med en heldag med vänner planerad, sett fram emot detta länge!
Jag tycker det ser favorit betonat ut på förhand(om nu de jag tror blir favoriter vill säga) och känns givet att spela V7 iom att det är jackpot. Här är mina tidiga tankar inför omgången:
1) Kommer gardera här. Ogrady bör bli favorit och har chans, men har väl inte varit lika bra i år som förra året? Dock bra chans i svenska silver fortfarande, men vart hamnar han med många startsnabba innanför? Håller Nick Nock som spetsfavorit och det är möjligt/troligt att det blir släpp här om Ogrady kommer direkt från starten och då har ogrady toppchans, annars känns det väldigt öppet med jämn klass och ingen direkt chanslös(7,8 är väl dock kanske det)
2) Även detta ett garderingslopp. Gillar 4 Pif som är tidigt. Inte helt koll på alla hästar här än men Janthom Kåpe når nog ledning men känns som han kan komma att bli överspelad?
3) Här tror jag Occhione Jet håller upp ledningen med värsta hotet precis bredvid(och stallkamrat) om inte någon av norrmänen skulle vara väldigt snabba men tvivlar på det? Sedan bör de vara toppchans för Occhione, men är svag för Fawkes och har inte riktigt bestämt mig för hur jag lägger upp detta lopp. Känns dock som klassblandning och vissa hästar är chanslösa.
4) Omgångens bästa spik. Xquisit Chocolate har här en toppchans, möter bra mycket sämre än vanligt över favorit distans med perfekt läge. Spets och slut till ett väldigt lågt odds(gissar under 1.5)
5) Lägre klass och öppet. Varnar främst för 9 Lagavulin med ständigt underskattade Conrad Lugauer! Vunnit två senaste från sämre läge än detta, givet drag då jag inte tror den blir så mycket streckad. Ludde och lövgren får nog dela på favoritskapet,
6) Höjdpunkten som förstördes av spårlottningen. Jag har gått emot CC varje start och vill väl helst göra det igen. Hoppas att Örjan laddar med Orecchietti och då tar en längd på CC och får överta ledningen från Oracle? Första barfota på Orecchietti! Sedan lär väl CC försöka överta om Örjan kommer förbi men räknar med att det inte blir släpp. Detta kan eventuellt öppna upp det och då är det många om budet... Men fegar örjan ut så är det väl toppchans för CC som släpps till ledningen som vanligt och vi blir besvikna på loppet.
7) Här kommer nästa spik i Perfect Toll som jag tror bara vinner detta, varit okörd senaste starterna och står perfekt till här, hade nog kunnat stå 20 bakom och haft chans...
Inte läge att lägga upp något tidigt system än då jag har mycket läsande kvar