Mitt miljon system
avd1.
3 Hard Cider
avd2. 1-2-5-9
avd3. 1-7-8-9
avd4. 2-4-7-9
avd5.
9 Lagavulin
avd6.
5 Commander Crowe
avd7. 9-12-15
= 96 kr
avd1.
Hard cider hamnade långt ner i kön senast på Halmstad och hade längder att plocka in på tät duon i ett lopp där True Advantage vann. Hard ciders speed ebbade ut något på upploppet men gjorde ändå ett starkt lopp. Med lite hjälp av tempo så bör han räcka långt här. Jag väljer att spika eftersom Åke har toppform i stallet och troligen är detta hans bästa chans.
avd2.
Pebbe simoni såg riktigt bra ut när han vann på Halmstad. Senast kastade han sig i galopp efter 100 meter (glöm) normalt travsäker och duger gott här.
Janhom kåpe är startsnabb och har ett fint läge, kommer man till ledningen ökar chansen.
Oberon Fh var ruggigt bra senast trots sin förlust. Kanske bäst i främre träffen men eftersom han visade toppform senast måste jag ta med honom.
Osbourne såg fin ut i charlottelund och är inte borta med klaff.
avd3.
Oasis bi utmanade Opitgerium senast trots blytung inledning. Han är vass på speed och körs troligen på väntan då fäller han många över upploppet. Spelvärd.
Fawkes vann kungapokalen efter en sylvass speed. Han var också ruggigt fin i både försök som i final till sprintermästaren. Formen är riktigt god och han känns tidig idag.
ORIONE SPIN var väl i ordning senast men fick inte det rätta fästet, då hade Ludde sagt att det var toppchans innan start han tyckte att hans häst skulle kunna ta ner Ardi boko från dödens. Får han fäste idag så kanske han kan ta revanch för senast? Vi får givetvis inte glömma bort favoriten som har varit fin på slutet men jag tycker nog ändå att han är lite väl stor favorit.
avd4. här tror jag en del på
MOSAIQUE FACE som jag spikade senast men fick kapitulera mot Globel night sista biten. Hästen är under utveckling och känns streckvärd. Betänk att jägersro har en vinklad startbilsvinge som gör det lättare för spåren 7-8 att till ok med kunna ta ledningen. Jag tror Ludde sätter allt på ett kort på hemma banan.
RESPLENDENT CAVIAR fick chansen för sent senast. Hade i det läget mycket sparat och får användning av dem nu istället. Han har utvecklats något markant de senaste två starterna och kan mycket väl vinna detta. Tobbe blir storfavorit med
XQUISITE CHOCOLATE 86%, bästa hästen men eftersom Tobbe bara vunnit två lopp på v75 i år så var det frestande att gardera eftersom spelvärdet är bra om han sviker. Skulle det bli kraftig överpace så är jag inte helt främmande att Björn Goop tillsammans med
VALLEY IVAN kan skrälla.
avd5. mitt roliga miljondrag heter
LAGAVULIN som jag väljer att spika hästen har haft en karriär full av skador men när han står på alla sina fyra ben så är han riktigt bra för klassen. Nu har han gjort fyra riktigt bra lopp i år och formen är nog så nära toppformen man kan komma. Senast visade han enorm löphuvud då han ville sätta nosen först efter en stark insats. Den korta distansen är klart ett minus men med tempo kommer han att krossa hela gänget.
avd6. Ja vad ska man säga?
Commander Crowe en klass för sig? Går det att besegra honom? han har ju helt dominerat i Norden med sällan skådat eftertryck. Normalt sätt vinner han detta för inte har man kommit ända från Frankrike för att få en placering bland de 3. Spikar eftersom strecken kommer att ligga runt 55%.
avd7. hade
SPRING EROM varit i toppform så hade han nog mosat detta gänget fram och baklänges men nu är jag nog lite osäker på formen? Normalt en fin vinstchans!
PERFECT TOLL har varit strålande på slutet och är säkerligen med i matchen igen.
SASTON kommer från formstall och tål att göra en del själv. Känns spelvärd på sina 20%. Hoppas och tror att det räcker med tre streck.
V4 Jägersro
avd1. 4
avd2. 1 Golden boy
avd3. 5-7
avd4. 5-6-9
* 10 = 120 kr
God tur! / Klanke