Oj, vad mycket damm den här dagboken hade samlat på sig!
Jag gör ett nytt försök och går public med mina spel. Jag hoppas och tror att jag lärt mig en läxa sen sist och att jag inte kommer att bli lika resultatkåt under matchernas gång som jag inte tittar på. Smyger igång med ett spel i ET...
| 2012-07-31 17:30 | European trophy | Chomutov vs Slovan Bratislava |
-0.5 |
FT |
3 |
2.090 |
Det ska bli grymt kul att hockeysäsongen drar igång och vi har en riktig smygpremiär redan imorgon när Slovan Bratislava åker till Chomutov. Chomutov som blev inkastade i ET mitten av juni när Slavia Prag drog sig ur. Laget Chomutov är nykomlilngar i den tjeckiska högstaligan och borde ligga ett par snäpp under i nivå jämfört med sina motståndare Bratislava. Bratislava gjorde en bra turnering förra året om man ser till hemmamatcher men en riktigt usel om man tittar på bortamatcher. Nu har de ett bra utgångsläge med att möte Chomutov borta i första matchen för att sedan spela två hemmamatcher. Bratislava slog nyligen SKA S:t Petersburg med 2-1 och när jag kikat igenom Chomutovs hemsida verkar de inte ha träningsspelat något(jag kan ha fel, google translate och jag är inte alltid bästa vänner). Bratislava har också tagit klivet in i KHL och gjort några värvningar som vi svenskar känner igen(Printz och Boumedienne).
Chomutov är rookies i tjeckiska högstaligan och i ET medan Bratislava är slovakiska mästare och varit med i ET förut, samt ett intåg i KHL. Jag hade förväntat mig ett odds runt 1.8.
Woohaa...då kör vi!